יום שישי, 28 במאי 2010

בעניין התכתובת עם שיק


טוב, האמת שלא ציפיתי שהתקרית הזאת תעורר כל כך הרבה הדים. אתם הגבתם בהמוניכם, ותגובותיכם נשמעו (ועדיין נשמעות) למרחוק - הרבה מעבר לגבולותיו הצרים של "מה בבקבוק?".  לובה, מיראל דושנסקי ושרונה מצאו שהעניין ראוי להתיחסות ואזכרו את המקרה בפוסטים שהעלו בבלוגים שלהן. נעלולה הקדישה לנושא פוסט שלם שגרר דיון נפרד עם תגובות. אפי מהצבעים של אפי פתחה דיון על הנושא בפורום לקים ועצוב הציפורניים בתפוז, וכל זה בלי להזכיר בכלל את הדיונים שהתפתחו בפייסבוק, בטוויטר ובשאר מדיות חברתיות בין אם ביוזמתכם או ביוזמת מכריכם ובין אם באופן ספונטני. ביומיים האחרונים מספר הכניסות לבלוג עלה באופן משמעותי כל כך, שאילו הבלוג הזה היה לשם מטרות רווח, אפשר ממש היה לחשוד בי בתרגיל שיווקי מלוכלך (אך מוצלח) שמטרתו להגביר את תנועת הגולשים לכאן. 

ושלא לדבר על המיילים - על כל תגובה בפוסט קיבלתי שלושה מיילים מקוראים שכתבו לי שהם קראו ולא הגיבו משום שהכל כבר נאמר בתגובות, והביעו תמיכה והזדהות לצד הצעות לעזרה וסיוע. 
אני רוצה לנצל במה זו כדי להודות לכולכם. אין לי מילים לתאר לכם את גודל הערכתי.

באמת שלא צפיתי את כל זה. תמיד מדברים על האימפקט העצום שיש למדיות הוירטואליות על תודעת הקהל, אבל עד כה ידעתי את זה באופן תיאורטי בלבד. היומיים האחרונים המחישו לי עד כמה לא תיאורטי כל העניין...

ועכשיו אגיב סופסוף לשאלה שנשאלתי עליה אולי עשרות פעמים ביומיים האחרונים: מה עמדתי ביחס לכל זה, ומה תהיה מעתה מדיניותי ביחס לשיק?

ובכן, חברות וחברים, אני אולי אמורה להתבייש בזה, אבל אני הרבה פחות קיצונית מרובכם. אתם כעסתם ונעלבתם על האיום בתביעה, הבעתם סלידה ושאט נפש לנוכח ההתנהלות הבלתי מקצועית שלהם אל מול בלוגרית חסרת ישע. חלק מכם הצהיר שלא יקנה יותר לקים של שיק לעולם, והיו אף שהגדילו לעשות וזרקו את הלקים שכבר יש להם במחאה. אני מעריצה אתכם על כל זה וחושבת שאתם אנשי עקרונות בעלי חשיבה מושכלת ותודעה צרכנית.

אבל אני מה? ובכן...האמת המרה היא שקודם להיותי בלוגרית עם תודעה ציבורית, קודם להיותי אדם בעל עקרונות, קודם להיותי אדם בעל כבוד עצמי ואפילו קודם להיותי אדם בעל צלם אנוש - אני פוסטמת לקים מצויה. האפשרות לקנות בארץ - ובזול - לקים שהם גם יפים וגם נטולי רעלים קוסמת לי יותר מכל מקסם של מחאה. אלא שעכשיו אני לא יודעת אם הלקים היפים של שיק הם אמנם נטולי רעלים כפי ששיק טוענים שהם, או שהם מכילים את הרעלים שרשומים על הבקבוק (ואגב, לא רק טולואן רשום על הבקבוק. גם DBP. שמתי לב לזה רק לאחר המייל ששלחתי להם), ואם הם אכן אינם מכילים את הרעלים, כפי שציינתם בחריפותכם הרבה  - איך אני יודעת ממתי, והאם הבקבוקים שברשותי הם מתקופת הפורמולה הישנה או החדשה?

פרחת לקים כמוני מוכנה למחול על כבודה (ובינינו, איזה כבוד כבר יש למי שמוכנה למכור את גופה, את נשמתה ואת אימה בעבור בקבוק לק?) ולהבליג על חוסר הנימוס בפנייתם אלי. אני אפילו אוכל לחיות בלי התנצלות על האיום בתביעה. כל בקשתי היא לדעת מה בבקבוק (לא מפתיע איכשהו, הא?).  אני חושבת שמכאן הכדור עובר לידיים של שיק יחד עם חובת ההוכחה.
והיה ויוכח מעל ומעבר לכל ספק שאכן בלקים נטולי רעלים עסקינן - אקנה לקים של שיק ואלה גם יזכו לפרסום בבלוג.

תגידו - ובצדק - זהו לא שירות לקוחות, זה מחדל נוראי, אלה הם לא יחסי ציבור, חרם צרכני מתבקש כאן, ואני אומר לכם - מדובר בסך הכל באנשים. נראה לי שמישהו שם פשוט עשה טעות, והטעות הזאת לא עשתה שירות כל כך טוב לחברה. לטעות הזאת היו השלכות. אבל לפחות מבחינתי - טעות היא הזדמנות לתיקון. אם כן, בכל הנוגע אלי - הסטטוס שלי כרגע עומד על "מחכה לתיקון". התחכו עמי?

ובאווירת תיקון זו אאחל לכם סופשבוע נפלא.
שלכם באהבה,
Vanitygirl, פוסטמת הלקים שלכם תמיד. 









11 תגובות:

  1. פוסטמת לקים אבל הפוסטמה שלנו :-)
    עדיין את המועדפת שלי בתחום. תמשיכי כך (לפחות עד שפשוט יגמר לי הכסף...)

    השבמחק
  2. פוסטמת לקים אמרת?! אדיר!
    כל הכבוד לך על התגובה, בחיי. את עושה להם וואחד שרות. אני חושבת שצריכים לספק לך את כל הצבעים שיש להם עם שליח עד לפתח ביתך + הוכחה שאין שם רעלים למינהם.
    הם ירויחו, אנחנו נרוויח סוואטשים ואת תרוויחי גזיליון גווני לקיםD-:

    השבמחק
  3. אני מוצא שהתגובה שלך מחמיצה את העיקר, כי לא מדובר בך. נכון, כתבת שזו דעתך ונכונה לגבייך אבל לא כך נדרש. אינני מעודד מלחמות וחרמות וכדומה. אבל כאן מדובר בסופו של יום בעניין מהותי מכמה אספקטים: גם אמת בפרסום, גם רגולציה צרכנית, גם שימוש או אי שימוש בחומרים שיפים פחות או יותר לבריאות וגם בעצם העובדה שמדובר במוצר שמוגש ונצרך על ידי ההמון. לא מדובר פה באיזה לחם ללא גלוטן שרק חולי נפש קונים כי זה פוגע להם בקרמה או באקזמה של הרגל. לכן ביקורת מפוייסת על המתרחש היא מקובלת כי את אולי פוסטמה, אבל מהציבור מתבקשת אמירה קצת יותר רצינית. גם מהרגולטור שאמון על בריאות הציבור ועל הגוף שעוסק בחברות עסקיות.

    בבלוג של נעלולה נכתב פוסט יפה שהוא תגובה הולמת יותר, לטעמי, לרוח הדברים. גאולה לישראל לא תבוא ממחילת כבודו של אדם פרטי ועל הקשר בין מה בבקבוק (לקים) לבין נעלולה (נעלים) קראנו רק עתה בשבועות במגילת רות פרק ד' פסוק ז':
    "וזאת לפנים בישראל על הגאלה ועל התמורה, לקים כל דבר, שלף איש נעלו ונתן לרעהו"

    דשתי

    השבמחק
  4. אוי את מהממת! :) אוהבת איך שאת כותבת. לא מרגישה שצריכה להיות פה נימה מפוייסת עם שיק שכן איום בתביעה הוא מוצא אחרון לכל דבר. גם אני יכולה בעוונותיי לנפנף באיומי תביעה לכל אדם שאפגוש ברחוב אבל מה זה יתן לי חוץ מכבוד עצמי שמלקק את הרצפה ?
    כמו שאמרה דשתי , מדובר פה על בריאות וברגע שתמרוקים וקוסמטיקה נוגעים בעור שלנו [אם כי בלקים אני פחות פנאטית] ואני לא יודעת אם מה שכתוב על גבי הקופסא הוא אכן נכון יש פה בעיה שצריך לדון בה לעומק. לולא שיק לא היתה מודה באמירה הכה מטופשת להפליא מצידה כי אין רעלים בבקבוק אבל "התעצלנו להדפיס חדש" אז זה היה סיפור אחר....

    השבמחק
  5. danra, חן - תודה.
    דשתי והבולשת - הכל נכון. זה בדיוק ההבדל בין להיות אשת עקרונות לבין להיות פוסטמה. השניה מייצגת ציבור הרבה פחות טוב. אין בכוחי או באפשרותי להתחרות בנעלולה או בכל אחד מהמגיבים האחרים, שהתבטאו בטעם ובחריפות והיטיבו ממני לנסח את רוח הבעיה. אבל כאשר אמרתי שהכדור עכשיו בידיים של שיק ושבאפשרותם לתקן, התכוונתי בסך הכל לכך שהם צריכים לספק תשובות לכל השאלות הענייניות שציבור המגיבים העלה, וכמובן - הוכחות למה שצריך להוכיח.
    ביקורת מפויסת לא היתה כאן - היתה כאן רק נכונות להתפייס אם וכאשר תסופק סיבה טובה לכך. וסיבה טובה בהחלט צריכה לקחת בחשבון הסברים לשאלת האמת בפרסום, בריאות הציבור וכיו"ב. הדבר היחידי שאני משמיטה מ"סיבה טובה" הוא כל מה שנוגע להתנצלות אישית בפני הפוסטמה שהם סברו - ובצדק - שהם פונים אליה כששלחו לי את מכתב האיומים. כל השאר בהחלט כלול.

    השבמחק
  6. כשאני רואה את הלקים היפים על הציפורניים שלך אני מיד פונה לאיביי להזמין את הגוונים שאני אוהבת, את הביקורות הפיוטיות שלך בבושמולוגית אני קוראת בשקיקה ומאז אני מפנטזת על Juliette has a gun ועל הבושם של פראדה עוד מבלי להריח אותם אפילו. הלוואי וכל פרחות הלקים היו רהוטות ואינטליגנטיות כמוך.

    השבמחק
  7. הכח בידינו וכדאי מאוד שידעו זאת גם האחרים :)

    השבמחק
  8. הי
    רציתי לשבח את ההתנהלות שלך מול חברת שיק ולציין כי לי אישית זה עשה חשק לא לרכוש יותר מוצרים שלהם, וגם גרם לי לעשות בדק בית ביתר הלקים שלי ולבדוק את הרכיבים.
    רציתי לשאול אותך האם ככלל יש לך המלצה לגבי חברות מסויימות שידועות בשימוש במרכיבים יותר איכותיים (אני מתכוונת ללקים שיש בישראל ולא דורשים הזמנה באינטרנט)?

    השבמחק
  9. היי! קראתי את כל הסיפור שיק הזה רק עכשיו אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא...
    אני חושבת שזה ממש מגוחך שהחברה אומרת שלהחליף מדבקות זה תהליך ארוך, כי הרי זה לא סתם כדי ליפות את האריזה אלא כדי לציין שהלקים שלהם לא מסרטנים,שזה הודעה סופר חשובה שיכולה למשוך הרבה יותר קונים,נשמע די מופרך!
    אז לפחות אני, עד שלא יתבצע שינוי, ממש לא מתכוונת להתקרב לחברה הזאת...
    כל הכבוד לך על העלת המודעות שלנו על מה שאנחנו מורחות על הציפורניים! יש לך עוקבת חדשה!

    תמשיכי בעבודה הטובה, נשיקות, יוליה

    השבמחק
  10. אני מניחה שבשוך הסערה, ואין חשש שזה לא יקרה - השאלה היא רק מתי - כולנו נמשיך לצרוך את מוצרי החברה. כי בל נכחיש: הלקים יפים. אני מעריכה שביום עדכון התוויות נתייצב כאיש אחד בפארמים לרכישת לקים ישראליים בלתי רעילים.

    האם שיק היו בסדר? לא. האם שיק הם הראשונים או האחרונים להיות לא בסדר כלפי בלוגרים? אני מתארת לעצמי שלא. שוב, ברגע שתינתן תגובה משביעת רצון לפורמולה שלהם, אין שום סיבה להחרים את מוצריהם. זו פשוט נקודת ציון ביחסי הכוחות שבין בלוגרים לחברות מסחריות.

    השבמחק
  11. פוסטמת בלוגרים?!
    אני עדיין חושבת שאת הכי טובה:-)
    והלוואי וכל פרחות הלקים היו כמוך.
    אוהבת אותך3>
    רויטל

    השבמחק

הפוסטים הנצפים ביותר בכל הזמנים