יום רביעי, 26 במאי 2010

תכתובת מעניינת עם חברת שיק



לפני כשבוע קיבלתי מייל מחברת שיק, ובעקבותיו התפתחה תכתובת בינינו, שאני מביאה אותה כאן כלשונה.


מייל ראשון משיק:


----------- שלום,

שמי ------------ הנני משמשת יועצת התקשורת ומנהלת יחסי הציבור של CHIC מזה כ- 4 שנים.
משרדנו מנהל עבורם  את מערך התקשורת הכתובה והאלקטרונית ומעורב בתכנים ובמסרים היוצאים אל המדיות השונות. 
נתקלנו בבלוג שלך "מה בבקבוק" אותו את כותבת, המכיל תוכן תמוה המציין כי הנך "בעיצומו של פרוייקט היפטרות משיק ומשאר לקים רעילים".

אנו בטוחים כי ידוע וברור לך מה ההשלכות של פרסום תוכן מסוג זה וכי הנך נתמכת בעובדות משמעותיות הנמצאות בידייך. 

בהחלטה ראשונית עם היועץ המשפטי של החברה, הוחלט לבקש ממך, טרם נקיטה בהליכים משפטיים, להציג בפנינו תוך 3 ימי עבודה
את העובדות הקיימות ברשותך,  מהם עולה באופן חד משמעי וברור כי הלקים של חברת שיק הנם רעילים ולציין מהם מקורות הידע עליהם
הנך מסתמכת באמירה  זו. 

אנא התייחסותך המהירה.

בכבוד רב,

-------------


המענה שלי:


אחד החומרים ששיק משתמשת בהם בלקים שלה - לפחות על פי רשימת הרכיבים המוצהרת על הבקבוק -   הוא Toluene.  זהו חומר הידוע כחומר רעיל ומסרטן, אשר חברות לקים המחשיבות את עצמן  הפסיקו להשתמש בו מזה זמן. בחברות לקים בחו"ל מקובל לציין על גב האריזה שהלק נטול טולואן ועוד שני רכיבים מסרטנים שנמצאים אף הם בחלק מהלקים מהסוג הישן (פורמלדהיד ו DBP - שאינם מצויים בלקים של שיק).
  הטולואן כלול ברשימת 189 החומרים המוגדרים מסוכנים על ידי ה-  USEPA  ולפיכך המגמה העולמית בלקים היא להימנע מהחומרים האלה, ולהעדיף חומרים אחרים, מסוכנים פחות לבריאות.
כאשר אני מפרסמת בבלוג שלי ביקורת על לק מסוים (ושיק קיבלו אצלי בבלוג לא מעט פרסום - משום שאני אוהבת רבים מהלקים שלהם) אני מתייחסת עניינית לכל מיני היבטים - מראה, צבע, מרקם וקלות המריחה הם חלק מההיבטים שאליהם אני מתייחסת. רעילות או אי רעילות הם בהחלט נתונים הראויים בעיני להתייחסות, ואני סבורה שציבור הצרכנים צריך לדעת אילו חומרים מצויים במוצרי הצריכה שלו.
אגב, בעבר פניתי אל שיק בשאלה בעניין הרעילות, אך לא זכיתי למענה.
בכבוד רב,
- - - - - - -




מייל שני משיק:



ראשית אני מודה לך על התייחסותך העניינית והמהירה.
תגובתך מועברת לנציגי החברה על- מנת לקבל את תגובתתם.
אכן ראינו את תשומת לבך ללקים של שיק לא פעם בבלוג -  שם  הם זכו לפרגון
שנעם והחמיא לנו מאד.
חברת CHIC מתנהלת בשקיפות מלאה מול צרכניה מאז ומעולם.
 איכות החומרים ובריאות לקוחותיה היא מטרה חרוטה על דגלה
מאז היווסדה.
אם קבלת תגובתם לתשובתך נשמח לעדכנך במהירות האפשרית.
תודה
- - - - - - - - -




וכעבור ימים ספורים הגיע מהם המייל הבא:

 - - - - - -  שלום רב,
ראשית דברנו היינו רוצים לציין בפנייך כי התרשמנו מהידע המקצועי אותו הפגנת.
חשוב לנו להדגיש כי הלקים של CHIC אינם מכילים  פורמלדהיד DBP וטולואן.
אין ספק כי התייחסותך למרכיבים היא בהתאם למה  שמודפס  על גבי הבקבוק .
הפורמולות שלנו מתעדכנות בהתאם לפרסומים המתפרסמים על-ידי הרשויות הבינלאומיות בעולם המקצועי.
Toluene הוא חומר שלא הוסר מרשימת המרכיבים על-אף שאינו כלול במרכיבי הפורמולה הנוכחית.
כפי שהנך מבינה, עדכון  הדפסת הבקבוקים מחדש הוא תהליך מתמשך ועל כן אנו צופים שהוא יושלם  
 במהלך  החודשים הקרובים.
אנו מרגישים חובה נעימה  להודות לך באופן אישי על תשומת לבך ואנו נשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה.
הבמה לה אנו זוכים בבלוג שלך היא בהחלט עניינית ומחמיאה לנו ,  ברוב המקרים.
תודה
CHIC תעשויות תמרוקים




אציין רק כי את התכתובת הנ"ל  הבאתי בדיוק כפי שהיא היתה במקור, באמצעות גזירה והדבקה מהמייל (גם הפונטים והצבעים במקור). רק השמות, בהיותם בלתי רלוונטיים לתוכן, הושמטו ובמקומם הובא הסימון - - - - - - - . המשפטים באדום הם משפטי הקישור שלי, והם המשפטים היחידים שלא היו בתכתובת במקור. 


37 תגובות:

  1. כל הכבוד. את מדהימה!

    ומה זה האיום המשפטי על ההתחלה? כל כך לא מקצועי. היה אפשר לפתור את זה גם בלי לאיים.

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. כל הכבוד לך על העדכון החשוב הזה וכמובן על כל ההתנהלות מולם. חבל לי לקרוא שהם התחילו עם מכתב נוזף, כל הפוסט הזה היה יכול להיותא חר לגמרי אם הם היו מציגים את עצמם כמו שצריך----
    מנקודת ראות מקצועית- טעות של טירונים בשיווק....

    כל הכבוד לך, מהקוראת האנונימית והקבועה של הבלוג

    השבמחק
  4. וואו אני בהלם מהם, היום עם כל ההכרה בחשיבות פרסום ושירות לקוחות באינטרנט הם עשו בדיוק את כל מה שהם לא היו אמורים לעשות. לאיים עלייך משפטית במקום לנצל את הבמה ואת החשיפה שלך בבלוג לטובתם ולטובת שימורך כלקוחה, זה סתם חוסר מקצועיות והתנהלות לקויה של מחלקת השיווק שלהם והפעלה מיותרת של המחלקה המשפטית :) אני במקומך לא הייתי טורחת להזכיר אותם יותר...

    השבמחק
  5. שלום רב,
    קראתי את הודעתם האחרונה של שיק בהם נאמר בפרוש כי הם יודעים שעל הבקבוקים שלהם מפורסם דבר שהם טוענים שאינו נכון בעליל. אינני משפטן אך נראה לי כי זו הודאה חמורה מאוד. אמת בפרסום צריך להיות נר לרגליו של כל בית עסק. אם לא ניתן לסמוך על הכיתוב בעניין רעלים איפה כן ניתן לסמוך עליו? הדבר חמור ומעלה שאלה גדולה באשר ללגיטימציה של שימוש במוצרי החברה בכלל, ע"פ ראות עיני ודעתי האישית.
    כמו כן ועל כל האמור לעיל, לאחר מכתב זה שמודה כי אין אמת בפרסום וכי חומר שכתוב שנמצא בעצם לא נמצא - נשאלת שאלה אחרת: מניין נדע אם באמת נמצא או שלא? להאמין לשיק כבר לא ניתן שהרי כאן היא מודה סגול על גבי לבן דהויי כי הכיתוב על הבקבוק לא משקף את תוכנו.

    בעניין ההתנהלות ההדדית אינני מגיב ועל פניו נראה כי המכתבים מדברים בעד עצמם.
    לדעתי חברת שיק צריכה להזהר ולהזהיר את הצרכנים שלה כי אין אמת בפרסום על הבקבוקים וכי הפורמט הישן לא מעודכן ולא משקף נכונה את התוכן. במידה והדבר נכון ואכן אין רעלים הכתובים בפרוש כי נמצאים בבקבוק (או שכן או שלא, אין לדעת וספק אם ניתן לסמוך על שיק כעת) הרי שיש מחדל רגולטורי מצד הגופים שאמורים להגן על הצרכן והם חיצוניים לחברה. שוק פרוץ וחוסר רגולציה הם מתכון לאסון.

    בברכת חברים,
    ד"ר עמי בכר
    ביולוג

    השבמחק
  6. מפתיע אותי שהיועץ המשפטי של חברת שיק נקט בצורה כזו , בטח כלפי בלוגרית. התנהלות מכוערת ובלתי מתקבלת על הדעת . מכל מייל נראה כי הם נסוגים אחורה .
    שיק יקרים , לפני איומים בנקיטת הליכים משפטיים ראוי לרדת לעמקו של עניין.נראה כי הקושי בהורדת מדבקות מודפסות עולה על חשיבות בריאות הציבור וזכותו לדעת מה מכיל הבקבוק כמו כל תמרוק אפשרי בשוק.
    חבל שזו היתה ההתנהלות שלהם , מי שמוציא שם רע לחברה היא החברה עצמה.

    כל הכבוד על פרסום הדברים , זה חשוב בעיניי.

    השבמחק
  7. אני פשוט לא בהלם. האמת, חיכיתי לזה.הרי יש כל כך הרבה משועממים בימינו. ברור שלחברת שיק יש כמה כאלה שצריכים להצדיק את המשכורת שלהם.
    טוב שהתחילו באיום משפטי. יפה. המשיכו בפירגון ובחנופ קלה, ובמייל האחרון שיבחו אותך על הידע הנרחב שלך. ושוב, הודו בהטעיית הצרכן.
    נהדר.
    ללא ספק את עושה להם שרות רציני בבלוג שלך, פרסום וחשיפה מטורפת.
    השאלה היא מה האינטרס של שיק להשאיר על המספים את הבקבוקים הקיימים ולא להביא אותם חזרה למפעל ולשים מדבקה חדשה? האם הם משקרים לגבי הימצאות החומרים המסוכנים או לא?
    עוד דבר, כשאת מפרסמת מהם מייל כזה, במיוחד האחרון את עושה להם שרות טוב. כי הם מצהירים שאין בלקים את החומרים הללו. אז עכשיו בטוח לקנות שיק?! או שלא?!


    כל הכבוד לך בכל מקרה D-: את יודעת שאני סטולקרית קבועה שלךD-: וזה עשה לי משהו מדגדג מאוד לקרוא את זה.

    השבמחק
  8. איזו התנהלות תמוהה !

    ראשית, למה לחברה כמו שיק לפנות ככה לבלוגרית ? הרי אנחנו מפרסמות אותם ומעלות להם את המכירות (ויעיד על כך הפורום...חחח) ואם יש חומרים רעילים, כן, מחובתנו לומר גם את זה.

    כל החברות המובילות בחו"ל משתפות פעולה באופן קבוע עם הבלוגריות ודואגות לעדכן אותן בקביעות ואין לי שמץ של מושג למה כאן, חברת לקים מובילה כמו שיק לא רק שלא טורחת בכלל ליצור קשרים תומכים עם בלוגריות (ואי אפשר לומר שאין להם מודעות אלינו, גם אני פניתי אליהם ולא קיבלתי כל מענה וגם הפניה שלהם אלייך מעידה על כך), ולא דואגת לעדכן אותנו בשינויים שנעשים בפורמולות, אלא פונה בצורה בוטה שכזאת אל בלוגרית !

    הייתי מאוד מציעה לשיק לעדכן את עצמם בכל הקשור לאופן ההתנהלות עם הבלוגריות ועם הלקוחות שלהם.....


    שנית, כבר דיברו כאן על הטעיית הצרכנים ועל כל ההשלכות של העניין. אני אהיה מאוד שמחה לשמוע ששיק שינו את הפורמולה שלהם לפורמולה חדישה ללא רעלים, אבל האינפורמציה לא צריכה להגיע בצורה כזאת...
    גם הפניה אלייך באמצעות נפנוף בסנקציית היועץ המשפטי (וכן, בעוונותיי גם אני הייתי כזאת...חחח) היא לחלוטין לא לעניין - מעבר לעובדה שלא יכול להיות פרסום לשון הרע כל עוד מה שמפורסם הוא אמת ואם זה מה שהם מפרסמים על הבקבוקים שלהם.....

    בכל אופן - אני מאוד מקווה שאנשי יחסי הציבור שלהם ילמדו מהעניין ויפיקו את הלקחים המתבקשים וכמובן - שיהיה נפלא לדעת בוודאות שיש כאן חברה טובה וזמינה שמייצרת לקים נטולי החומרים הבעייתיים.

    אני מאוד מודה לך ששיתפת את זה עימנו ומעריכה את הפתיחות.

    השבמחק
  9. אם החומר קיים ואת מתריעה עליו - אין להם קייס.
    אם החומר לא קיים - את משבחת אותם ואין להם קייס.
    אם החומר לא קיים והם לא אומרים את זה - זו הטעיה צרכנית והם יורים לעצמם ברגל. למה לירות בבלוגר על הדרך?!

    השבמחק
  10. מודיעה באופן חגיגי שאין לי כוונה לקנות יותר לקים של שיק. בתקווה שלא אקבל איומים בתביעה גם על ההודעה החמורה הזו.
    ישר כח, תודה שפרסמת את ההתכתבות!

    השבמחק
  11. מגעילים שכמותם! איזו תכתובת מעליבה מצידם!
    קודם כל הם מאשימים, ורק אח"כ נזכרים שבעצם אכן הבלוג שלך מפרגן להם... מה זה צריך להביע?! ולהחזיר תשובה בתוך 3 ימי עבודה?! זה חוקי בכלל? כי זה לא כ"כ מעשי/ מוסרי.

    ואת יודעת מה? בקריאה שניה שמתי לב שהאימייל הראשון נראה כמו איזו תבנית מוכנה עבור רובוט שקוטף חומר מהאינטרנט ורק ממלא את השורה המציינת את תוכן האישום... וזה גם מה שמסביר את העובדה שלא שיק חתומים עליו אלא משרד מטעמם, וגם את העובדה שלא היתה כלל התייחסות לפרגון שלך לשיק בבלוג אלא רק אח"כ (כשהיה מענה אנושי).


    אבל עדיין, לדעתי התשובה של שיק לא מנקה אותם. למה אין באתר שלהם שום מידע על העובדה שבלקים שלהם אין טולואין? זה הרבה יותר פשוט לעדכן באתר מאשר לעדכן ולהחליף תוויות בקבוקים. אפילו על הסטנדים בפרפומריות אין שום שילוט שמיידע על כך. למה? חבל.

    טוב שלפחות ידעו בסופו של דבר להודות לך על הפרגון בבלוג. לדעתי על התנהלות כזו הם היו צריכים קודם כל להתנצל בפנייך! אח"כ להודות לך. ואח"כ גם לפצות אותך.

    טוב, אחרי כל זה, החשק שלי לשיק ירד פלאים...

    השבמחק
  12. אין לי מה להוסיף על כל מה שהוגב כבר, רק אומר תודה על שהבאת את כל ההתנהלות המטופשת הזו לידיעתי. הפסקתי לקנות לקים שלהם אחרי שקראתי הרבה על הרכיבים הרעילים שלהם בבלוגים ואתרים רבים ושונים.

    נראה לי שאפשר להמנע מקנית מוצרים שלהם בניחותא, לפחות עד שינקטו יוזמה כלשהי, יתקנו את הטעית הצרכן ויתנצלו על התנהלותם באמצעי התקשורת.

    השבמחק
  13. כל מי שפותח את דבריו באיומים, מאבד בעיניי את הלגיטימיות שלו. חוסר מקצועיות משווע של היח"צ שלהם. בנוסף הם אפילו לא חשבו להתנצל בסוף.
    אני במקום CHIC הייתי זורק את היח"צ שלהם מכל המדרגות.

    השבמחק
  14. אבל הלקים שלהם מסריחים... זה לא בגלל הרעלים?!
    כי בתכל'ס אם הם טוענים שאין טולואן למרות שכתוב שיש, אז אולי כן יש פורמאלדהיד ו-DBP למרות שלא כתוב שיש?
    ואיזה מן תירוץ זה שתיקון התויות בבקבוקים לוקח הרבה זמן?! הרי במקום לשים את מדבקת הפרסומת הכתומה על מכסי הלקים החדשים יכלו לשים הודעה שאין טולואן! או לשלב את ההודעה בכיתוב. והם לא עשו את זה! לדעתי מאוד כדאי לבדוק מול משרד הבריאות את טענתם שאין טולואן כי אולי יש לך/ לנו כאן קייס נגדם...

    ותודה ששיתפת אותנו! :)

    השבמחק
  15. התבלבלתי... אני רוצה תשובה ברורה: יש או אין????? על הבקבוק כתוב דבר אחד ודוברי החברה אומרים שהם מכירים בזה אבל בפועל מדובר בדבר אחר!!!!!!!!!!1 איך בודקים????? זה לא איזה חומר ריח או צבע שההמצאות שלו טריוויאלית. טולואן מסרטן לפי ויקיפדיה........

    להלן הציטוט:
    "שאיפת אדי הטולואן עשויה להיות קטלנית והיא הדרך המהירה ביותר לריכוז מרבי בדם. רמות חשיפה נמוכות גורמות עייפות, בלבול, חולשה, התנהגות הדומה לשכרות, אבדן זיכרון, בחילה, אבדן תיאבון, ואבוד ראיית צבע ושמיעה. תופעות אלו חולפות בתום החשיפה. שאיפת כמות גדולה עשויה לגרום אבדן הכרה ומוות. טולואן עשוי לגרום פגיעה בתפקוד הכליות. לטולואן מסיסות נמוכה מאוד במים ולכן אינו יכול לצאת מהגוף בשתן; כדי לסלקו יש לחמצן את הטולואן באמצעות cytochrome P450 לבנזיל אלכוהול. בריאקציה נוצרים גם חומרים מסרטנים, למשל בנז-אלדהיד."

    יש לקים עם ריח נורא חזק שבאמת עושה סחרחורת ובחילה. לא בהכרח של שיק.

    השבמחק
  16. אני בשוק שהם הרשו לעצמם לאיים ככה. ממש גול עצמי.

    השבמחק
  17. פשוט מקרה קלאסי מאלה ששומעים עליהם כ"כ הרבה, של חברה שחוצפנית הציבור שלה מרשה לעצמה קודם כל לאיים ורק אח"כ לבדוק את העובדות, בסוף יורדת מהעץ בקול ענות חלושה. ומהתגובה האחרונה אני מבינה שאו שהם משקרים לנו או שהם משקרים למשרד הבריאות או שניהם. כנראה שהם בעצמם לא יודעים מה יש בלקים שלהם.

    השבמחק
  18. יפה מאד, ואניטיג.

    לכל הדעות טיפול מזהיר, אחראי ושקול ב"בעיה", ומייד טפחתי לעצמי על השכם בתחושת גאווה וסיפוק על שאת חברה שלי.

    הלוואי שכל הגולשים בכלל והבלוגרים בפרט היו עם כזו יושרה ואמינות.

    בברכת חברים,
    גלי


    (תגידי, זה רציני הקטע הזה, בלוג על לקים?)
    (פתאום חשבתי על זה שהניק שלי מקבל משמעות כפולה כאן :)))

    השבמחק
  19. הגבת בצורה מרשימה ביותר - רוב האנשים היו נרתעים מהאיום. כל הכבוד, נמאס כבר משיטת מצליח של האיומים המשפטיים. בגלל התנהלותם, אני מפסיקה לרכוש לקים מתוצרת שיק ומתכוונת לשתף הלאה את מה שפורסם כאן. על מי נראה להם שהם מאיימים? על הלקוחות שלהם?

    השבמחק
  20. כל הכבוד!
    גם על הידע במרכיבי הלקים :)

    השבמחק
  21. תודה רבה על העלאת הנושא והמודעות.
    עם האלטרנטיבות הרבות (והטובות) שיש היום בשוק, באמת שאין שום סיבה לקנות מחברה שמטעה את הציבור ומתנהלת בצורה כ"כ לא הולמת.

    השבמחק
  22. תודה על פרסום התכתובת.
    פוסט מאד אינפורמטיבי לטוב ולרע :)
    כבר אמרו לפני אבל אני עדיין המומה מהמייל
    הראשון והמאיים שלהם,
    וכן מהחוסר מקצועיות.
    ישר כוחך!

    השבמחק
  23. מעצבנים! ממש לא אמין בעיניי שהם החליטו להפסיק לייצר לקים עם טולואן, כלומר שינו את הנוסחה, אבל שכחו לעדכן ברשימת הרכיבים???
    אני לא מבינה גדולה, אבל ניראה לי שאם מוציאים חומר מסוים צריך להוסיף חומר אחר שיעשה את תפקידו של הראשון... ככה שאם יש חומר אחר שלא כתוב ברשימה, זאת לא עבירה על חוקים של משרד הבריאות?

    ואני בכלל לא מדברת על ההודעה החצופה ששלחו אליך לפני שבכלל טרחו לבדוק את העובדות... קודם יורים ואח"כ בודקים אם פגע..

    השבמחק
  24. כתמיד אני מלאת הערכה על החשיבה והכתיבה המקצועית והנעימה בבלוג שלך, שמור היטב בין מועדפיי.של נציגי
    חח על המענה הרהוט והמנומק מול ההתנגחות התוקפנית של נציגי החברה, ד.א. חוסר שינוי המרכיבים על הבקבוק ( הורדה או הוספת מרכיב שאינו רשום ) הינה הטעיה צרכנית וכדאי לבדוק מה אומר חוק הגנת הצרכן בנושא
    כל הכבוד 

    השבמחק
  25. גועל נפש.
    ממש חוצפה האופן שבו פנו אליך ואיימו עליך! אני ממש מזועזעת!
    התגובה האחרונה שלהם מתנשאת ודוחה גם היא.
    בסופו של דבר ההתנהלות שלהם גובלת בשקרים והטעיית הציבור! איך את אמורה להבדיל בין הלקים עם הנוסחאות השונות? חברות בחו"ל החליפו את התווית לצבע אחר בכדי שאפשר יהיה לזהות. מי ישמע מה נדרש מהם ומי ישמע כמה עולה חתיכת תווית במיוחד אם כ"כ חשוב להם יחסי ציבור :-/
    אם חשבתי אי פעם לקנות לק או מוצר של שיק - הנה הרצון הזה נעלם.
    גם המסיר לק שיש לי בבית (אגב, גרוע ביותר) הולך להזרק לפח!

    השבמחק
  26. חבורת אפסים חסרי חוש שיווק והתנהלות עסקית!
    בחיים לא ארכוש מוצר של חברה שמתנהלת בצורה דורסנית שכזו, על אחת כמה וכמה כזו שאינה מבוססת!
    אם נשאר להם עוד טיפת שכל בקודקודם-מן הראוי שיתנצלו על האשמות השווא!
    כל הכבוד לך!

    השבמחק
  27. כל הכבוד לך! אני לא קונה יותר לקים של שיק!

    השבמחק
  28. את יצאת ממש תותחית! כל הכבוד שהבריונים האלה לא העצליחו להפחיד אותך!
    אבל החברה שיק? פשוט חברה של אפסים ואחרי מה שקראתי לעולם לא אתקרב ללקים שלהם! פשוט בושה שככה הם פנו אלייך מההתחלה לא יפה אחרי הפרסומת החינמית שאת עושה!
    והם סתם שקרנים, אם המוצר רשום בגב אז מבחינתו הוא מופיע ושיפסיקו לחרטט! פשוט עלובים!

    השבמחק
  29. מאוד מאוכזבת מהם, איזה התנהלות קיקיונית.
    לענות למיילים ושאלות הם לא יכולים, אבל לאיים בתביעת דיבה הם כן. מחפיר פשוט.

    חבל שגברת יועצת תקשורת לא קראה עוד קצת מעבר לשורה הראשונה של הפוסט ההוא שבו כתוב על "תהליך ההיפטרות", היא יכלה לחסוך לעצמה את ההתנהלות המביכה הזו מאחר והיה כתוב בהמשך לאותו פוסט ובתגובות את כל הפרטים שהבאת בפניהם.

    אני מכריזה בזו שאני מפסיקה מעתה לרכוש לקים של שיק, החברה איבדה כל טיפת אמינות בעיני.
    והאמת? ההפסד הוא כולו שלהם.


    צונית.

    השבמחק
  30. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  31. מורידה בפנייך את הכובע על התגובה העניינית שנתת לה בלי להתבלבל מאיומי "תעני לנו עכשיו ומיד" ו"כתבת שטויות, אנחנו נתבע לך את ה!@#" כבר שהשתמע מהכתוב.
    ותודה על המידע :).

    השבמחק
  32. כל הכבוד לך, עבודה רציני ומקצועית. אני מזועזעת ואפרסם לכל מכריי את הסיפור.

    השבמחק
  33. מישהו העביר את זה למועצה לצרכנות? זה בעליל לא חוקי שחברה תפרסם רשימת רכיבים לא אמיתית. !

    וכל הכבוד לך!!

    השבמחק
  34. את גדולה!!! :)

    השבמחק
  35. בדקתי על 2 אריזות של שיק ובשתיהן לא היה החומר Toluene

    אבל תמיד צריך לבדוק חומרים אחרים

    אבל ממש ממש כל הכבוד על הכתבה ועל היוזמה לכתוב אותה ולפרסם אותה

    השבמחק
  36. מאז הם שינו פורמולות (או לפחות את הכיתוב על הבקבוק)...

    השבמחק

הפוסטים הנצפים ביותר בכל הזמנים