יום ראשון, 22 בינואר 2012

Orly Fowl Play

רבים מוצאים את Fowl Play מרגש, וחשבתי שיהיה זה אך נכון להעמיד זאת לבחינה מדוקדקת כאן.
על מה כל המהומה? מדובר בלק סגול כהה עם פליייקיז (Flakies). בניגוד לאבקת הנצנצים החביבה שגורמת לנו לזהות את הלק שמכיל אותה כ"גליטר", הפלייקיז הם למעשה חתיכות נצנציות אשר  בניגוד לגליטר הרגיל אינן זהות בגודלן, דבר שיוצר מראה לא לגמרי אחיד ותורם לאפקט שנחשב על ידי רבים כ"מעניין". 
יש לי ביקורת רבה על אפקטים בלקים, שהחלה להתגבש כאשר גיליתי את סדרת האפקטים המתועבת של CND (תיעוב זה ממש לא התפתח לאחרונה. הנה לינק לפוסט ישן שבו אני שופכת חמתי על הסדרה האיומה), וזו רק התחזקה עם הזמן לאור יציאתם של עוד ועוד אפקטים לאוויר העולם, כך שעמדתי די מוטה מראש. אני עדיין בעמדה הפיוריסטית, והשמרנית אם תרצו, הרואה בכל העיסוק בלקים פולחן של צבע, כאשר במסגרת זו השאיפה ללק טוב אינה אלא שאיפה לדיוק בגוון. כל המשחק הזה של גימורים ומרקמים לא מדבר אליי. אם לדייק - זה כן דיבר אליי בשנה הראשונה שבה לקים הפכו לתחביב רציני שלי, אבל זה חלף עם הזמן. בתחילה שנאתי רק את האפקטים הטהורים - כאלה שנמכרים כשכבת טופ שאמורה לשנות את גימור הלק שמתחתיה, אבל בהמשך הסלידה התקדמה גם ללקים אשר האפקט בהם הוא בילט אין. גימורים מוכרים ללקים, שאנחנו כל כך רגילים אליהם וכמעט שוכחים שהם בעצם אפקטים הם שימר, פנינה וגליטר. פלייקיז זה גימור פחות נפוץ ללקים, ונמצא איתנו רק כמה שנים, ואנו מוצאים אותו במעט לקים, והוא התפתח כנראה  - אבל אל תתפסו אותי במילה, אני לא היסטוריונית לקים מוצלחת - כנסיון חיקוי הלקים של המותג NFU OH. 
אני עדיין קונה לקים כאלה מדי פעם, בעיקר אם הם זמינים לי ולא יותר מדי יקרים,  אבל זה רק בגלל שאני נהנית להביאם לבלוג ולהתווכח אתכם, לקלקני פולמוס שלי, ולא כל כך כי אני נהנית להסתובב איתם (עם  Fowl Play דווקא הסתובבתי. לא נורא סבלתי אבל גם לא ממש נהניתי ואני לא בטוחה שזה יקרה שוב).
אז קדימה, היו מקסימים וספרו לי כמה אתם אוהבים את Fowl Play!






הפורמולה היתה נהדרת ואטומה למדי, אף על פי שבתמונות אתם רואים שלוש שכבות. לדעתי אם אתם לא מתכוונים לצלם את הלק אפשר להסתדר עם שתי שכבות. חשוב יותר - ציפיתי להסרה מייסרת, כמו הסרה של גליטרים רגילים, אך למרבה הפלא היא עברה בקלות וללא בעיות מיוחדות (אני משתמשת באצטון טהור כמסיר לק, ולא בכל מיני תחליפי אצטון).

אני רכשתי את Fowl Play  בטראנסדיזיין, אבל שמעתי שהקולקציה שבמסגרתה הוא יצא  - Birds of a Feather -  נצפתה כבר במחוזותינו (לקים של אורלי ניתן להשיג בדר"כ בסופרפארמים ב - 25 ש"ח). 



ל OPI יצא לפני כשנה לק דומה במהדורה מוגבלת, שנקרא  Merry midnight. לקלקנים רבים ברחבי הרשת רואים בשני הלקים דיופים. במקרה יש לי את Merry Midnight, ואני יכולה לומר שעל אף שהקונספט זהה  - לק סגול עם פלייקיז אדומים - הגוון של OPI הוא חצילי יותר - כלומר, יותר נוטה לאדמדם חום. אם יהיה לי זמן וחשק אולי יום אחד אעשה לכם פוסט השוואה. 

26 תגובות:

  1. אני עדיין בשלב שבו אני אוהבת את הקונספט של פלייקיז. יש לי אותו כבר לא מעט זמן ועדיין לא נגעתי בו. בקרוב (נראה לי). דרך אגב, בס"פ כשיש מבצעים (ורק אז אני רוכשת) הם עולים 20.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני יודעת שפעם לקים של אורלי היו עולים 20 אחר כך מחירם עלה ל 25, ושוב ירד ל 20. לאחרונה אני רואה אותם רק ב 25 ולא ראיתי מבצעים חוץ ממבצעים של אוחזי כרטי לייפסטייך שיכולים לקנות אותם ב 17 ש"ח עם קופון...

      מחק
    2. מוזר. כנראה שזה תלוי בסניף כי אצלנו הם תמיד 20.

      מחק
    3. כנראה שזה באמת תלוי בסניף. יש מצב שאצלנו בהרצליה קצת גרידיים...

      מחק
  2. אני בניגוד אלייך, קונה לקים אם אני אוהבת אותם, מתכוונת להשתמשת בהם, או יש לי איזו שגעת רגעית ללק שבהגיעי הביתה אין לי שום הבנה למה קניתית אותו.

    את PLAY רציתי מייד כשראיתי ס'ווצ שלו וקניתי בהתלהבות רבה, לאכזבתי (לא מהקניה) אצלי הוא לא נראה כמו בתמונות שלך, לא בבקבוק ולא על הציפרניים. יש לי כמה פלייקים פה ושם, אך רוב הציפרן/מראה הבקבוק הוא של גליטרים קטנים רגילים. במריחת 2 שכבות נצפו 2-3 פלייקלך לא יותר. אם הייתי קונה אותו שוב - בהחלט בשל כל הסיבות שמנית. יש מצב שהבקבוק שלי פגום? לא נשפכןו לתוכו מספיק פלייקלים? אגב, הציפרניים נראות נהדר, הולם לך מאוד והמריחה מושלמת :)
    נ.ב., שוב כותבת אצלך עברית ולא ג'יבריש, הידד

    השבמחק
    תשובות
    1. לפני שאת ממהרת להחליט שהבקבוק פגום אולי כדאי לנער אותו מספר פעמים. יכול להיות שהפלייקיז שקעו למטה.

      מחק
  3. עוד לק יפה ממש אבל מפוספס.
    זה לא לק שצריך למרוח לבד אלא מעל לק כהה בלבד.
    אם הוא היה על בסיס קרמי ולא ג'לי הכל היה נראה אחרת.
    מסכימה שזה סוג של חיקוי ל- NFU אבל האופלים שלו שונים וגם לא מחליפי צבעים.
    בנוגע למחיר, בהחלט המחיר עכשיו 25 ש"ח, זה עלה ממש לאחרונה.

    השבמחק
    תשובות
    1. לטעמי הוא כהה מספיק, ולמרות שלא ניסיתי אותו בליירינג מעל לק כהה, נראה לי שאני אעדיף אותו כמות שהוא.
      יש בעיה עם גליטרים/פלייקיז בלק קרמי. הסמיכות של הקרם בולעת לא אחת את הנצנצים, מה שעשוי לחסל את אפקט הפלייקיז. עוד לא יצא לי לראות לקים קרמיים עם גליטר/פלייקיז שהיו מוצלחים ממש.
      גם לדעתי ה- 25 ש"ח ללק של אורלי זה משהו מהזמן האחרון. מה שאומר או שמרינה לא הספיקה להתעדכן או שיש אי שם סניפים שמוכרים עדיין ב 20 ש"ח (והייתי שמחה לדעת עליהם!)

      מחק
  4. אשמח לפוסט השוואה בין השניים. יש לי את המרי מידנייט ויש לו אצלי מקום של כבוד על מדף הלקים.
    כמובן שהוא תופס לקים בדיוק כמו הלקים האחרים שלי, ועדיין יש לי אליו חיבה מיוחדת.
    אני אוהבת שהוא מיוחד ומעניין ולא סתם סגול או לא סתם גליטרי.
    אבל בכל מקרה לא נראה לי שההבדל בין שני הלקים האלה יהיה כזה משמעותי שיגרום לי לרוץ לרכוש אותו בופרפארם (שאם אני לא טועה הוא נצפה על ידי שם ממש בימים האחרונים)

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה לשמוע שהוא נצפה גם על ידך. זה נותן משנה תוקף לטענתי שעד כה היתה בעלת תוקף צולע (קוראת אנונימית בבלוג העירה שראתה את הקולקציה בארץ), ועל כן אודה לך!

      מחק
  5. לעונג הוא לקוראת האנונימית להעניק תוקף צולע לטענותיך.

    השבמחק
    תשובות
    1. העונג כולו שלי!
      ועתה, לאחר שפע כזה של עינוגים הדדיים החלטתי שמעתה כל אימת שאת מגיבה פה תכני את עצמך "האנונימית הצולעת" כדי שאוכל להבדילך משאר האנונימיות שמתרוצצות פה, שכבר מזמן צריך היה להשליט בהן סדר.

      מחק
  6. ממש לא התלהבתי מהקולקציה הזו של אורלי, לדעתי האישית היא דיי כעורה. בהתחלה דיי חיבבתי את הלק הזה ואפילו שקלתי לקנות אותו, אבל ככל שאני רואה יותר סווטצ'ים שלו ככה יורד לי החשק לקנות אותו.

    אגב, הקולקציה אכן נצפתה בארץ. אני לא יודעת אם במלואה, אבל יש פה בוודאות לפחות חלק ממנה

    השבמחק
    תשובות
    1. הידד! (מטופש מצדי, אני יודעת, אבל שמתי לי למטרה לעודד תגובות מזדהות).

      ומודה לך על אישוש נוסף של טענתי: אם גם עינייך חזו בקולקציה בארץ הרי שמשנה התוקף שלי מקבל עוד משנה תוקף. לא עוד אנונימית צולעת אלא שלוש לקלקניות שלמות. שלוש לקלקניות זה כבר ציבור! רושמת לעצמי: להבא לתת קצת יותר קרדיט לאנונימיות צולעות.

      מחק
  7. בתור אנונימית צולעת ואינפורמטיבית אוכל לספר כי ראיתי את הקולקציה במלואה בסופרפארמים שונים, וכי הלק המדובר ריגש אותי קשות בסווצ'ים ואיכזבני מרות במציאות. חשבתי שאולי ניסוי ליירינג מעל סגול בהיר יותר יוכל להצילו מהעיפוש בו הוא לוקה אך טרם ניסיתי.

    השבמחק
    תשובות
    1. אם אי פעם יזדמן לך לנסות ליירינג שכזה ונפשך האינפורמטיבית תשתוקק לשתף, זכרי שיש מי שתשמח לראות תמונה...
      ( במייל הזה: makit500@gmail.com )

      מחק
  8. בעקבות גל האישור הזה, אני אוסיף חטא על פשע ואגיד שגם אני צפיתי בקולקצייה כולה (וכתבתי על כך סדרת פוסטים), ובנוסף לזה גם נצפתה בימים האחרונים בפארמים קולקציית Holiday Soiree של אורלי .

    השבמחק
    תשובות
    1. איך קולקציית החגים בעינייך? שווה?
      קנית משהו משם?

      מחק
  9. נכון להיום אני אוהבת אותו
    כמובן שהכל יכול להשתנות...
    טוב אז אני אמתין למניקור הבא שלך.

    השבמחק
  10. אצטון טהור לא הורס לך את הציפורניים?

    השבמחק
    תשובות
    1. מצב הציפורניים שלי לא מושפע כלל מסוג מסיר הלק. הציפורניים שלי נוטות להיות מתפצלות ושבירות עם מסיר לק ללא אצטון, עם אצטון וגם כשאני לא משתמשת בכלום (כלומר, בתקופות של שבועות/חודשים שבהם אני מסתובבת בלי לק).

      מחק
  11. לגמרי איתך בבוז היוקד לאפקטים, גם כאלו המופיעים בלק עצמו וגם כאלו הנקנים בנפרד. לק שזקוק לאפקט הוא לק שלא מחזיק נוכחות, לא בטוח בעצמו וכנראה יש לו סיבה טובה לחשוש ממבט ישיר ולא מסונוור. חברות הלקים, עשו טובה, השקיעו בגוונים משוכללים ודקויות אין קץ במקום לסמא אותנו עם שאריות חג מולד כאלו ואחרות.

    השבמחק
    תשובות
    1. כשאת איתי אני איתך!
      חותמת כמעט על כל מילה.

      מחק
  12. אני מאוד אוהבת את הלק הזה, מה שכן לי הוא הרגיש לא ממש אטום ועשיתי 3 שכבות כדי לקבל את האפקט הרצוי. חוץ מזה הוא נהדר, מיוחד וגם נגיש יחסית לשאר הלקים בסגנון הזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. זכורות לי מחשבותייך על הלק - אחרי הכל הפוסט שלך עליו היה לא מזמן. לדעתי שלוש שכבות זה חובה בשביל המצלמה אבל לא משהו הכרחי אם לא מצלמים. התרשמתי די לטובה מהאטימות, למרות שזכור לי שציפיתי לאטימות פחות טובה אחרי שקראתי את הפוסט שלך (נסי אולי לנער את הבקבוק לפני המריחה. יכול להיות שהערבוב ישפר את האטימות, כי מדובר על לק עם משקעים אחרי הכל).
      מסכימה כמובן בעניין הנגישות, במיוחד אם אפשר להשיג את הלק בארץ.

      מחק

הפוסטים הנצפים ביותר בכל הזמנים