יום חמישי, 7 ביולי 2011

ריגושים זולים: קולקצית לקים אביבית לביוטיקייר

אני לא זוכרת חברת לקים ישראלית שיצאה אי פעם עם קולקציה עונתית (תקנו אותי אם אני טועה), ותמיד ביקרנו אנו הלקלקניות את החברות הישראליות על כך שהן מייצרות לקים בודדים ללא הקשר עונתי וללא המסגרת הכל כך נכונה של קולקציה, שאליה הורגלנו ממותגי הלקים בעולם.
אבל הנה זה קורה - קיבלתי השבוע "קולקציה": שלושה לקים של ביוטיקייר שמרכיבים - במתכוון, במוצהר ולגמרי לא במקרה-  קולקציה אביבית. אז קודם כל כבוד. פתח לקידמה נרשם במחוזותינו והסתמנותו של שינוי מבורך. כמובן שיש עוד מה לשפר, ועוד נדון בכך, אך לפני כן  - הלקים:

97 - קרם אדום קורלי



לזכותו של 97 יאמר שהוא גוון חביב, לא מזיק ואביבי למדי. לחובתו יאמר שהוא בנאלי לעייפה וממחזר טרנדים שעבר זמנם. קורליים שכאלה ראינו יותר מדי בקיץ שעבר. האם אנו זקוקים להם גם הקיץ?

22 - קרם ורוד בזוקה



על 22 לצערי אין לי הרבה דברים טובים לומר.  מדובר בורוד בוהק מאוד, כמעט ניאוני, שאולי הייתי עשויה לאהוב יותר - שוב - אלמלא הגוון הזה היה נחרש כל כך בקיץ שעבר. אני מוותרת.


14 - קרם ירוק תפוח




14 הוא ללא ספק ההפתעה של הקולקציה. ירוק מקסים וגם אם יצא לנו לראות דומים לו בעבר (לסאלי הנסן היה ירוק תפוח דומה), הוא טרם הספיק להפוך למאוס. זה מסוג הגוונים שתמיד משמחים אותי ומרוממים את רוחי. לעת עתה - כן ירבו.

לסיכום, הרגשות מעורבים. אני שמחה על "קולקציית לקים" ישראלים ראשונה, אבל פחות שבעת רצון מנושא בחירת הגוונים. הפורמולה של הלקים היתה גרועה משזכרתי, וחווית המריחה היתה לעתים מייאשת. הפורמולה היתה סמיכה והגוונים נמרחו בצורה בלתי אחידה, אבל שתי שכבות סידרו הכל ונתנו תוצאה אחידה ומשכנעת (חוץ מהורוד שדרש שלוש שכבות והיה האיום ביותר מבחינת פורמולה).
זאת ועוד - עניין השמות. אם כבר עושים מעשה חדשני ומוציאים קולקציה אפשר גם להקדיש עוד טיפונת מחשבה לשמות לקים שהם מעט יותר מקוריים מ"14".  אבל על עניין זה אהיה מוכנה להתפשר.

 היתרונות המשמעותיים של הקולקציה מסתכמים מבחינתי בשני סעיפים: 1. המחיר (5 ש"ח בסניפי ביוטיקייר. לבירור הסניף הקרוב לביתכם השתמשו באתר), 2. הלק הירוק.

בתחום הרעלים אני מעט נבוכה: מבחינת הרכיבים הרשומים על הבקבוק נראה שאין פורמלדהיד וטולואן אלא רק פטאלט (בצורת phtalic anhydride), אבל על אחד הבקבוקים (הירוק) רשום "מכיל פורמלדהיד".  אני לא יודעת איך להתייחס לעניין זה, אבל נראה לי שמן הראוי שהחברות הישראליות יפנימו שהצרכן צריך לדעת מה יש במוצרי הצריכה שלו. זוהי זכות בסיסית שכדאי להתחשב בה, בין אם החברה בוחרת להשתמש בפורמולות המכילות רעלים ובין אם לאו. ובניגוד לעניינים אחרים שעליהם אסכים להתפשר, על עניין זה לא אסכים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר בכל הזמנים