יום שבת, 2 באפריל 2011

Water Marbling: המדריך הקצר למערבלת האמיצה / פוסט אורח מאת יוליה

Water marbling, שיקרא לאורך הפוסט הזה - ערבול (כי שיוש מימי, או מים משויישים, הם לא אופציה), איננו פרקטיקה נפוצה בקרב חובבות הלקים של ישראל.

המדריך הקצר שלפניכן חובר במטרה לחלוק איתכן חלק מהטריקים שכבר למדתי על בשרי וכדי לעודד עוד ועוד חובבות להתנסות ולהתפרע קצת עם הלקים הישנים שגם ככה עומדים בחוסר מעש.

ראשית דבר:  ערבול הוא תהליך בו שופכים טיפות של לק לתוך כלי עם מים ואז טובלים בזה את האצבע מכוסת הסלוטייפ שלכן.

 זהו, זה כל מה שאני מתכוונת להגיד על התהליך עצמו לכל אורך הפוסט הזה. מידע נוסף אפשר למצוא בעשרות סרטוני היו-טיוב, שתראו אם תקישו את מילות הקסם (Water marbling) בחלון החיפוש הקרוב אליכן (כמו הסרטון שתוכלו למצוא בסוף הפוסט הזה).

ואחרי כל ההקדמות – כמה עצות למי שהחליטה לקחת את הלק בידיים, ולערבל:


1.    חלק חשוב מהצלחת התהליך הוא השימוש בלקים הנכונים. ברוב הסרטונים שצפיתי בהם מדובר בלקים של החברות המובילות (OPI, CHINA GLAZE ואחרות) , שכידוע נדירים למדי בארצנו הקטנטונת. ולכן הפתרון שאימצתי הוא "הפוך על הפוך" - השתמשתי בלקים הכי זולים/חסרי מעוף/חסרי איכות שיכולתי למצוא. ותראו איזה פלא, גיליתי שהלקים של Golf (כן, חברת הבגדים. וכן, יש להם לקים), שקיבלתי כבר כמה פעמים במתנה מדודות נחמדות, הם הסוג היעיל ביותר. תזכרו, בשביל לעשות ערבול, לא צריך איכות גבוהה, צריך פשוט לק בעל יכולת תנועה (שינזול מתוך הבקבוק) ושיהיה לו צבע חזק (שקופים למינם לא מומלצים כאן).


2.    בשניים יותר שמח. בפעם הראשונה שניסיתי לעשות ערבול, זה היה במסגרת מסיבת בנות ושפני הניסיונות שלי היו הציפורניים של בחורה אחרת. התהליך הביא אותי לשתי מסקנות משמחות; הראשונה הייתה, שאחרי שמנסים לערבל על בחורה אחרת, הרבה יותר קל להבין איך לעשות את זה לבד. על כן אני ממליצה למי שיש לה את האפשרות, בפעם הראשונה לנסות את זה ביחד עם עוד מישהי, כדי למנוע את הרגשת הייאוש אם לא תצליחו בפעם הראשונה (כמו שקרה לי). והשנייה, שמדובר באחלה תעסוקה לערב שהוא על טהרת המין הנשי.


3.    ניקיון זה שם המשחק. מה שרוב הסרטונים לא מראים, זה את החלק בו צריך לנקות את כל מה שמסביב לציפורן. מכמה ניסיונות שונים, אני יכולה להעיד שהערבול הכי מוצלח, בלי ניקיון טוב – פשוט לא שווה את זה. ולכן לפני שאתן מתיישבות לערבל, קחו בחשבון את מסגרת הזמן שלכן. בניסיון הכי ארוך שעשיתי, תהליך הערבול (עם ניסויים ושינויים) לקח לי שלוש וחצי שעות. בניסיונות האחרים שלי, דובר על מסגרות זמן קצרות יותר (בערך שעה), אבל עדיין זה לא משהו שאפשר להקדיש לו עשרים דקות ולסגור עניין.


4.    מאט או מבריק? זאת עוד סוגיה שלדעתי לא נדונה מספיק בסרטונים השונים - האם צריך או לא, לשים מייבש מאט (במקרה שלי מדובר במוצר המוצלח עד מאוד של Rimmel)?

בסעיף הזה, מצפוני מחייב אותי, לשים אזהרת טעם אישי: יש בנות שמעדיפות את האחד ויש את האחר. כשלעצמי, במעט הפעמים שעשיתי ערבול לפני יום עבודה, כיסיתי אותו במאט– להשגת מראה מקצועי יותר ואילו המראה המבריק נראה לי מתאים יותר ליום שישי, לפני מסיבה.


5.    הצבע הלבן. לרוב הלבן על ציפורניים, מתקשר אצלי לאחת משתיים: טיפקס או פרנץ'. לכן לא תראו אצלי הרבה שימוש בצבע הזה בתור לק. המקרה של ערבול מדובר דווקא בכלל הפוך, הלבן יוצר ניגוד מרתק לרוב הצבעים בהם השתמשתי, בין אם רציתי להשיג מראה קייצי יותר (עם צהובים ו-ורודים) ובין אם ניסיתי ללכת על משהו קודר יותר (עם סגולים וכחולים).          

והנה כמה מהניסיונות שלי בתחום, עימכם הסליחה על האיכות הירודה של התמונות:


הצילום באדיבות, גלית לובצקי  שבאומץ רב הרשתה לי לערוך עליה ניסויים, הנוגדים כל מיני אמנות בינלאומיות בערבול הראשון שלי. (המקור פה)



צילומים אלו נעשו בנסיון השני שלי והתוצאה היא מה שאני מכנה "מראה הסוכריה על מקל שהפך ללק":





אז, למה לי ערבול עכשיו?
כי זה כמו לצייר עם הידיים, רק עם לק ונשאר להרבה זמן!



13 תגובות:

  1. תודה על המידע לגבי השעות. אף אחת לא מספרת איזו עבודה מסובכת זו...
    לחלוטין לא בשבילי!

    השבמחק
  2. תודה על הטיפים :)
    כבר הרבה זמן שאני רוצה לנסות לערבל, אבל אני יותר מידי חסרת סבלנות בשביל זה...

    השבמחק
  3. אין ספק שמניקור בטכניקה הזאת נראה ממש מיוחד ויש אינסוף שילובים. רק שאין סיכוי שאני אתחיל להתעסק עם זה כי זה לוקח המון זמן (שאין לי).

    השבמחק
  4. ממש אהבתי! אז החלטתי לנסות(באצבע אחת-בגלל מגבלת הזמן...)
    שמתי לבן כבסיס ולמים הכנסתי סגול פסטלי מעליו תכלת פסטלי ומעליו ורוד פסטלי..
    הלכתי לפי ההוראות ו...
    להפתעתי יצא לי דווקא טוב!
    אז מסקרנות ניסיתי שוב...
    שוב השתמשתי בלבן כבסיס אבל הפעם השתמשתי באדום ומעליו שחור...
    בפעם השנייה לא יצא ממש טוב... קצת מבולגן ויותר מדי רטוב...
    גם לא ממש הצלחתי להסיר את השאריות לק מן המים כל כך טוב...
    לא יכולתי להמשיך ולנסות בגלל הזמן אבל אין ספק שאנסה שוב בקרוב...

    לסיום-פוסט מעולה! חשפת בפני טכניקה שלא ידעתי על קיומה ואני ממש שמחה על כך.

    נ.ב-תוכלי להסביר איך עשית את דוגמת הפסים?

    האנונימית המבולבלת...

    השבמחק
  5. נראה כאילו הצלחתי לגרום לכולם לפחד מהזמן שלוקח כל התהליך. אני בהחלט מתנצלת על כך - זאת לא הייתה הכוונה. לשם הבהרה, אני מעריכה שאחרי שמנסים את זה כמה פעמים ומבינים מה הולך לאן - כל התהליך הרבה יותר מהיר. בנוסף, לדעתי זה משהו שבמילא עושים פעם בהרבה זמן, אז אל תפסלו את זה על הסף אלא פשוט תתכננו מסיבת בנות ותרשמו את זה בראש הרשימה.

    אנונימית מבולבלת יקרה, אני מאוד שמחה שהחלטת לנסות את זה, כי היתרון הגדול בטכניקה, חוץ מהתהליך הכייפי זאת התוצאה. אני לא מכירה הרבה אנשים (שזה אינו המקצוע שלהם) שמסוגלים לצייר פסים ישרים על הציפורן כמו שהטכניקה הזאת מאפשרת לכל אחד. לשאלתך, כשאת מטפטפת את הלק, הוא מתפזר בעיגולים, את בוחרת איפה לשים את האצבע ובכך את מחליטה מה תהיה צורת הלק על הציפורן.
    זאת אומרת שכדי לקבל פסים את צריכה לשים את האצבע במקום בו יש כמה שיותר פסים בצבעים שונים מקבילים אחד לשני - כמו שאת רוצה שזה יראה על הציפורן.
    יוליה

    השבמחק
  6. הרבה זמן רציתי לנסות, באיזה טמפ' המים צריכים להיות?

    השבמחק
  7. אני חייבת לומר שזה מרשים ומגניב, אבל עבורי 3 וחצי שעות ללק?? אין מצב!
    אני תמיד מכוונת זמן שאני שמה לק לסידרה שאני צופה בה, מורחת תוך (עוצרת כל פעם לשים שכבה).

    תודה על פוסט האורח!

    השבמחק
  8. המים הם בטמפרטורת החדר (מכניסים אליהם אצבעות).
    ושלוש וחצי שעות זה מקרה קיצון..

    יוליה

    השבמחק
  9. ליוליה,
    תודה רבה על התשובה!
    רציתי לדעת אם יש לך בלוג? אם כן אשמח שתכתבי לי את הכתובת... אני מאוד אוהבת את הפוסטים שאת מפרסמת!

    האנונימית המבולבלת :)

    השבמחק
  10. אני תומכת באנונימית המבולבלת! יוקם בלוג ליוליה - ויפה שעה אחת קודם!

    השבמחק
  11. אני מודה לשתיכן על המחמאה, אבל אני עוד לא מוכנה להתחיל להסתבך עם להקים לעצמי בלוג.
    יוליה

    השבמחק
  12. ממש אהבתי!! נראה מאוד מיוחד!! רעיון מעולה חח איך אנשים חושבים על זה ?? :)
    3 וחצי שעות זה מקרה קיצון אמרת.. אז כמה זמן זה בערך לוקח? תודה!

    השבמחק

הפוסטים הנצפים ביותר בכל הזמנים