יום שבת, 29 בינואר 2011

פוסט אורח מאת יוליה: מבט על הקולקציות הראשונות של השנה – ציפיות והבטחות

(יוליה היא חובבת לקים שהכרתי דרך הבלוג ואפילו יצא לי לפגוש במסגרת אי אלו טרנזקציות לקלקניות שהתקיימו בינינו בחודשים האחרונים). 

האביב הוא תקופה מבלבלת בהרבה מדינות בעולם, אבל לא בישראל. בזמן שחברינו מעבר לים מנסים להחליט האם עדיין יש גשם או שהשמש כבר מבצבצת מבין העננים, אצלנו הכל בטוח – יש קיץ. חברות הלקים שמתאימות לצערנו את המוצר שלהן למצב הרוח של הקונה מעבר לים, מבולבלות לא פחות ולכן נאלצות להמר בו זמנית על שני קווים שונים.
אני מדברת כמובן על הכפילות שנמצאת אצל כל החברות הגדולות;  לקים פסטליים ולקים בצבעים מאוד חזקים וזוהרים שיוצאים באותה קולקציה. כך בעצם יש התייחסות גם לאביב כאל עונה רומנטית, חלומית שמעודדת את השימוש בצבעים שקטים ועל כן הקו הפסטלי. ובו זמנית, אביב הוא הזמן שלפני הקיץ, ולכן אנחנו רואים כאן צבעים שכבר מאוד מתאימים לקיץ , צבעים שנותנים הצצה לבשורה שתתפוס מקום מרכזי בקולקציות הבאות - החורף נגמר, אפשר לחגוג!". זאת הסיבה שבקולקציות הראשונות של השנה, כשהמצב עדיין לא ברור, האם כבר חם או לא, אנחנו מקבלים קולקציות כמעט כפולות שלפעמים הקשר בין הלקים של אותה חברה הוא מקרי בהחלט.

אז מה מצפה לנו השנה, מה הצהרת הכוונות של כל החברות?
והאם יש בשורה אביבית מוצלחת שתגרום לכולנו ליפול מהכיסא ולרוץ לכיוון הארנק?

 נתחיל מאחת הקולקציות המוצלחות, ששייכת לא במפתיע לחברת ESSIE - Spring Collection 2011. כאן אנחנו רואים קולקציה רחבה של החברה, שמצליחה לשמור על אחידות פנימית בין כל הלקים. מדובר בחמישה צבעים פסטליים בגוונים שונים עם רמיזות קלות לשובבות (שימו לב ל- Kisses & Bises), וצבע כחול חזק אחד (Coat Azure), שהוא המבוא לקיץ שעוד יבוא.
מדובר בעיניי בקולקציה מגובשת ששומרת על צבעים רומנטיים יחד עם שמות קלילים כמו - French Affair , Topless & Barefoot  ו- Nice is Nice . מדובר בגוונים מעניינים שבהחלט יתאימו לפלטת הצבעים האביבית גם של הלקוחה הישראלית וגם של אחות בארצות הקרירות יותר. 



חברת ORLY היא עוד חברה שמתחילה את השנה גם היא מדגש חזק על הצבעים הפסטליים עם רמיזות לצבעים חזקים, בקולקציה שתהיה זמינה בתחילת פברואר, Precious Collection for Spring 2011 . הקולקציה מוצלחת מכיוון שקיימת התייחסות למגמה החוזרת של לקים מטאליים, אבל היא עדיין מפספסת משהו כי מדובר אומנם בצבעים מוצלחים (Ancient Jade  ו- Royal Velvet ), אבל רוב הצבעים הם כאלו שכבר ראינו ולכן הם לא מעוררים את ניצוץ העניין הדרוש לקולקציה חדשה. גם כאן יש חלוקה כמעט זהה לזו של  ESSIE עם 4 פסטליים ו-2 כחולים חזקים שאצל ORLY מתאימים יותר לשעות הערב מאשר לבשורה על בוא הקיץ. על כן לטעמי מדובר בקולקציה שמטרתה להשלים חוסרים לכל אלו שפספסו את צבעים הראשיים בעונות הקודמות.




China Glaze היא חברה שנוהגת להוציא קולקציות גדולות, ולכן היא יכולה להרשות לעצמה גם עכשיו לחקור את נושא הכפילות בצורה הרבה יותר מעמיקה. וכך אנחנו רואים גם בקולקציה הראשונה של השנה Anchors Away, מעין קולקציה כפולה. מדובר ב12 לקים שמתחלקים בצורה שווה; 6 לכיוון הפסטליים ו-6 לכיוון הקיץ. בשישייה הפסטלית אנחנו רואים כמה גוונים של אפור (שימו לב ל Sea Spray היפיפה ול - Sunset Sail  המעניין), כמה גוונים של אפרסק וצבע סגול "מלוכלך" Below Deck שמתאים פחות לתקופה השמשית של השנה. לעומת שישיית הפסטליים שמפגינה סימנים של בינוניות, בשישייה הקיצית אנחנו כבר יכולים לראות כמה צבעים מעניינים. השישייה שמושפעת מצבעי הקשת, היא שישייה חזקה עם אמירה קיצית ברורה. כך למשל אנחנו רואים את Life Preserver שדומה לחמרה ונותן מראה סולידי מעניין ואת Starboard בצבע הדשא השובב. הצבעים כאן הם צבעיים של קיץ, שגורמים לנו לחשוב על כפכפים, שמש ושייט על יאכטה (למי שיכול להרשות את זה לעצמו).




ואחרונה חביבה היא OPI עם הקולקציה Texas על צירופיה השונים, שסה"כ נותנים לנו עוד 12 לקים לשנה זו. מדובר גם פה בקולקציה מורחבת, שחלקה מתייחס לסוף שנה שעברה וחלקה כבר משתייך לתחילת 2011. OPI הוא מותג שנוהג לחדש ולא מעט לקים שובבים יצאו משורותיו, אבל במקרה של  Texas מדובר על קולקציה שכולה שייכת עוד ל2010 עם ניסיון קלוש לרמוז לקיץ שעוד יבוא. אומנם מדובר בקולקציה יפיפה, עם צבעים יפים כמו Houston We Have a Purple המסוגנן, Suzi Loves Cowboys השוקולדי ו- Guy Meets Gal-veston הכייפי, אבל עדיין אלו הם צבעים שמתאימים לערב, להידור וחורף. גם בקולקציה הזו אנחנו רואים צבעים מטאליים מעניינים כמו It’s Totally Fort Worth It , אבל אפילו קיומם של כמה גוונים של כתום לא הופכים את הקולקציה לחדשנית או אביבית. הפעם OPI עשו קולקציה מוצלחת וסולידית, שהקשר בינה לשובבות אביבית, אולי רק בשמות הלקים. Do You Think I’m Tex-y?


11 תגובות:

  1. אהבתי את הפוסט :) כתוב מאוד יפה ומתומצת!

    בהתחלה כשקראתי את הפוסט הרגשתי שאני ממש מסכימה איתך, ואז צחקתי עם עצמי, כי בעצם אני לא מסכימה בכלל!!
    ולהסבר למשפט הדבילי הזה -
    אני מסכימה איתך שיש משהו רומנטי ורגוע בעונה האביבית, ואני חושבת שצבעים כמו בקולקציה של אסי ואורלי (מלבד שני הלא קשורים) באמת מתאימה מאוד לעונה הזאת.
    אבל איכשהו אני חושבת שבשביל מישהי כמוני זה מפספס לגמרי..
    בשתי הקולקציות, עבורי, אין מה להזמין, אין מה שמחדש, אין כלום..

    צ'ינה גלייז מצליחה לתת בראש עם קולקציה שהיא גם עדינה ונעימה ואולי רומנטית ומצליחה להיות חדשנית וגם בצבעים בוהקים ונעימים אבל לא קיציים לגמרי. בזה אני מסכימה איתך.

    ו OPI, לגמרי נפילה. מה זה השטויות האלה? גוונים מאוד דומים אחד לשני, שום דבר מחדש, שום דבר מעניין, את מאוד נחמדה כשאת אומרת שהם תקועים ב 2010... :)

    נהנתי מהפוסט אורח :)

    השבמחק
  2. תתחדשי על אורחת! הזמנתי קיט מוקטן של ESSIE אז נראה איך הקולקציה. אכן מאוד פסטלית ולדעתי זה הטרנד השולט באביב הקרוב. איכשהו צבעים בוהקים מתאימים יותר לקיץ ופחות לאביב למרות שאנחנו רואות ביצבוצים פה ושם (או במקרה של צ'יינה גלייז - הרבה מהם).
    OPI מאכזבים מאוד.

    השבמחק
  3. תודה על הפוסט ועל הסקירה המושקעת!

    אני מסכימה ש"רומנטי" ו"פסטלי" זה הכי אביבי שיש. אני מאוד מתחברת לטרנד הזה בבגדים. בלקים - לא. זה גורם לי בעיקר לפהק.
    לכן, מבחינתי אסי היא לא מהקולקציות המוצלחות, כי אחרי שקצת העיזו בסתיו ובחורף הם חזרו לצבעים השמרניים והמסורתיים שלהם (חוץ מ-Coat Azure אולי).
    אורלי ממחזרים ומאכזבים בבחירת הצבעים.
    את China Glaze אני הכי אוהבת כרגע.
    את הקולקציה של OPI אהבתי גם, אני מוצאת בה לפחות 2-3 לקים שאני שוקלת ברצינות להזמין.

    השבמחק
  4. אני מסכימה עם רוב דברייך. כמוך, גם אני חושבת שהקולקציה של אסי הכי עקבית ואחידה, ואישית אני מוצאת אותה מהאטרקטיביות ביותר מבין הקולקציות שראיתי עד כה.
    שותפה לדעתך לגבי OPI - שעמום גמור! וגם הקולקציה של אורלי איכשהו לא אטרקטיבית במיוחד, והצבעים היותר מושכים בה - איכשהו נראה שהם לא מחדשים יותר מדי. את צודקת בזה שרוב הלקים ממוחזרים.
    הקולקציה של צ'יינה גלייז היא היחידה שרוב הלקים בה נמצאים ברשותי. אני אוהבת כמה לקים בה, אבל עדיין לא סגורה על כמה :)
    חוצמזה - אחלה פוסט, ושוב תודה על ההשקעה!

    השבמחק
  5. הידד! דווקא בקולקציה הלא מגובשת, שלא לומר המבולבלת, של OPI מצאתי את הקאמל המושלם. פשוט, קרמי ומדויק. בלית ברירה אני נאלצת להריע למותג הלקים שעיצבן אותי הכי הרבה בשנה החולפת.

    השבמחק
  6. אם את מתכוונת ל San tan-tonio, הוא בשבילי חום מדי בשביל להיות הקאמל המושלם. קאמל החלומות שלי הוא פחות חום ויותר צהבהב, ממש כמו קלאסיק קאמל של צ'יינה גלייז רק בלי השימר.

    השבמחק
  7. מסכימה לגמרי שבקאמל ראוי יש צהבהבות אלא שדווקא בסווטצ'ים המעטים שראיתי ברשת היה נדמה שהוא מכיל אחת כזאת ובאופן כללי נראה פחות שוקולדי מאשר בדיספליי. נאלץ לערוך היכרות אישית איתו על מנת להגיע למסקנות חותכות:-)

    השבמחק
  8. ובכן, גם אני ראיתי סווטצ'ים ברשת, ורק באחד מהם הוא נראה כמו שהייתי מקווה שהוא יראה. אני מניחה שהסווטץ' הזה לא משקף, ולכן אני נאלצת להסיק - עוד לפני הכרות אישית - שהוא כנראה לא הקאמל המושלם שלי.

    השבמחק
  9. תודה על התגובה! הסקירה ממש חמודה ומושקעת, מחכה לפוסטים חדשים שלך :)

    השבמחק
  10. יופי של פוסט.מיטל ניסתה לעשות עבורינו סיקור כזה באמצעות שירשור בפורום. נראה שרובנו מסכימות שאין חידוש או בשורות רבות. צ'יינה גלייז החצי ה"חזק" אכן הפתיע מלבד הלק הצהוב...ומסקרן לראות את קולור קלאב השימר,גליטר החדשים.
    לי ישנו המזל שהאוסף שלי בחיתוליו על כן ל 2010 ואפילו 2009 יש מה להציע לי (מיותר לציין שאת הבודדים שאני ממש ממש רוצה אין להשיג או שמחירם מופקע...)

    השבמחק
  11. תודה לכולכן, אישית אחרי חורף של הרבה צבעים חזקים ומוצלחים חיפשתי משהו רך יותר ובעיקר מסקרן - לכן דיי התאכזבתי מהגל הראשון, למרות שיש שם צבעים מוצלחים - למי שעדיין לא ראה אותם.
    יוליה

    השבמחק

הפוסטים הנצפים ביותר בכל הזמנים