יום ראשון, 31 באוקטובר 2010

הטיפול בקיוטיקלס

אני רואה בבלוג הזה בעיקר בלוג לקים ולא בלוג בנושא "טיפוח הציפורניים", וזאת גם הסיבה שבגללה אני כותבת פה בעיקר על לקים ופחות על מוצרי טיפוח משלימים. זה פשוט פחות כיף בעיני... עם זאת, אני מקבלת המון שאלות מלקלקניות קוראות הבלוג על שגרת טיפוח הציפורניים שלי ועל המוצרים המשלימים החביבים עלי, ונראה לי שזה ממש עוול לא לשתף במקרים כאלה. אז לאחר דחיות מרובות וחסרות הצדקה ממשית (מלבד עצלות), את הפוסט של היום אקדיש לקיוטיקלס. אתן יודעות, היצורים הקשים והסוררים האלה שמתעקשים לגדול בצורת עור מסביב לציפורן, ושיש להם הנטיה המעצבנת הזאת לחרבש גם את המניקור המושקע ביותר עם הצביעה המדויקת ביותר. מניקור אף פעם לא יכול להיות מושלם אם הקיוטיקלס לא מתנהגים יפה, ותאמינו לפרחת הלקים שלכן שהיא יודעת על מה היא מדברת. לא תמיד טיפלתי בקיוטיקלס. בתחילת דרכי הלקלקנית התעניינתי בלקים בלבד. רק כשפתחתי בלוג וראיתי כמה רע נראות תמונות עם קיוטיקלס בלתי מטופלים התחלתי לחפש פתרונות לעניין זה. אני לא אשפיל את עצמי ואראה לכן תמונות מימי תחילת הבלוג - את זה אתן יכולות לעשות לבד עם קצת חיטוט בארכיון - אבל תאמינו לי שהמצב לא היה מלבב. לא שהמצב היה קטסטרופלי.  עין בלתי מזוינת לא ממש מבחינה בשיקוץ, אבל כשמצלמה נכנסת לעניין - היא בהחלט יודעת לעשות מקיוטיקלס עניין. 

אז המוצרים שלפניכן - שני תכשירים ושני אביזרים - הם מוצרי הקיוטיקלס שלי. אין לי מוצרים אחרים מלבדם. אני לא עושה לקיויקלס אמבטיות שמן זית, לא מורחת קרמים ולא ישנה עם תכשירים (ולא שלא ניסיתי. פשוט לא עבד).

האבא של מוצרי הקיוטיקלס הוא ה cuticle remover של CND. זהו תכשיר שבא בבקבוק ענק (177 מ"ל) שמחזיק המון המון זמן (יש לי אותו יותר מחצי שנה ועוד לא גמרתי רבע). הוא מבוסס על חומצות הידרוקסיות שממיסות את העור שפולש אל גבול הציפורן. את החומר מניחים מסביב לציפורן באמצעות הפיה, מחכים דקה ואז דוחפים עם דוחף קיוטיקלס. כתוצאה מכך שטח הציפורן גדל, ומה שמיותר נמס.  השיפור במראה הוא מיידי.

מניחים סביב הציפורן ומחכים דקה

ואז דוחפים את הקיוטיקלס עם זה:
(עם חלק הפלסטיק התחתון. לא עם החלק המתכתי)


יכול להיות שיהיו לקלקניות שהטיפול הזה יספיק להן. בשבילי הוא עשה פלאים ושיפר מאוד את איכות התמונות, אבל עדיין - היו פה ושם שוונצים סוררים של עור לצידי הציפורניים - ובייחוד באצבעות מסוימות. ה cuticle remover  והאביזר שדוחף לא העלימו את השוונצים האלה, ובשלב כלשהו הגעתי למסקנה שאין מנוס אלא לחתוך אותם. לא מדובר בחיתוך העור סביב כל הציפורן, אלא רק פיסות עור סוררות בודדות - כמו במקרה המצולם הבא:


אז האביזר שאני משתמשת בו לחיתוך הוא מעין צבת שקניתי בסופרפארם. אני לא מכירה צבתות אחרות כך שאין לי ממש דרך להשוות, אבל אני יכולה לומר שהצבת שברשותי ממש לא משהו. לא הייתי ממליצה עליה דווקא, ואני משוכנעת שיש מוצרים טובים וחדים ממנה. עם זאת - הסתגלתי בסופו של דבר ולמדתי לעבוד איתה, למרות שאני מקווה למצוא מוצר טוב ממנה ביום מן הימים (ואם למישהי מכן יש המלצה בעניין אנא מכן - שתפו).


הדובדבן שבקצפת הוא ה Solar Oil. גם הוא מוצר של CND, והוא שמן הקיוטיקלס המוצלח ביותר שנתקלתי בו עד כה. לפני גיזום השוונצים עם צבת האימים אני מושחת את קיוטיקליי בשמן הזה - שבא בבקבוק זכוכית שהוא כרמו בקבוק לק, וגם עם מברשת לק - והוא מרכך אותם ומכין אותם לגיזום. יכול להיות שעם צבת שעובד טוב יותר לא צריך לשמן קודם את הקיוטיקלס, ועדיין - זו לא הסיבה היחידה לרכוש את המוצר. הסיבה העיקרית היא שמדובר בקוויק פיקס מטורף. לא משנה איך הקיוטיקלס שלי נראים, המוצר עושה להם פוטושופ מיידי. אני כיום לא מעזה להצטלם לבלוג בלי למשוח קודם את הקיוטיקלס בשמן הזה. פלוס נוסף הוא שהשמן הזה הוא שמן הקיוטיקלס הכי פחות שמנוני שהכרתי. עיסוי קל לאחר המריחה מעלים עקבות שומן, ומותיר את העור רך, חי, נאה ופוטוגני. שמני קיוטיקלס אחרים שניסיתי מותירים מראה שמנוני מדי שלא עושה טוב לתמונות.
אני כבר בבקבוק השני שלי של ה Solar Oil, ואם קניתי שני בקבוקים של אותו מוצר, תאמינו לי שזה רק בגלל שהוא פנטסטי.



יש בנות שמשתמשות בקרמים ובשמנים בלילה וטוענות בתוקף שרק טיפול שוטף ויומיומי ישפר לאורך זמן את מצב הקיוטיקלס. מנסיון שלי אין שום יתרון למוצרים שישנים איתם. ניסיתי לישון עם כל מיני שמנים ועם קרמים גריזיים, ועוד לא מצאתי מוצר שהאפקט שלו טוב יותר מהאפקט של ארבעת המוצרים הנ"ל.  צריך לזכור שהטיפול בקיוטיקלס - ממש כמו הטיפול בעור קשה ברגלים או במקומות אחרים בגוף, הוא טיפול שיש לחדש אותו אחת לאיזה זמן. אני מטפלת בקיוטיקלס לפני צילומי סווטצ'ים לבלוג, כך שבממוצע יוצא לי טיפול כזה אחת לשבוע. חיתוך וגיזום של שוונצים זה דבר שאני משתדלת לא לעשות לעתים קרובות כל כך, ורק ארבע האצבעות שמצטלמות לבלוג מקבלות את הטיפול הזה לפני סווטצ'ים. שאר האצבעות -  אולי פעם בחודש.

איפה להשיג ומחירים:
CND cuticle remover - איביי. $16 כולל משלוח. יש גם בטראנסדיזיין, אבל אני חושבת שבגלל מחיר המשלוח וגודל המוצר זה לא משתלם שם.
CND Solar Oil - איביי או טראנסדיזיין. המחירים באיביי - $4.5 לבקבוק מיני או $6.75 לבקבוק בגודל מלא (15 נמ"ל). המחירים כוללים משלוח.
צבת גיזום - 58 ש"ח בסופרפארם (מוצר של לייף). אני קניתי במסגרת מבצע של 1+1, כך שקיבלתי במחיר הזה שתי צבתות שכאלה.  זה המוצר היחידי פה שאני לא ממליצה עליו בלב שלם. אפשר להסתדר איתו איכשהו אבל עדיף משהו אחר.
דוחף קיוטיקלס - 20 ש"ח בסופרפארם (גם מוצר של לייף, אבל כל מוצר מקביל יעשה בדיוק את אותה העבודה). לפעמים גם עליו יש מבצע של 1+1. אם יש מבצע כזה תמיד עדיף לקנות שניים. אצלי המוצרים האלה תמיד נעלמים איכשהו ורצוי שיהיה עוד אחד בבית לגיבוי.

יהיו עוד פוסטים על מוצרים משלימים, מבטיחה! גם פוסט על טופים ובייסים עוד יגיע. אני יודעת שאתן מחכות לזה. אז אל תתייאשו ממני - פשוט לוקח לי זמן. הרגישו נוח "להזמין" פוסטים כאלה בנושאים שנראים לכן מעניינים, כמו שעשיתן עד כה.

מזכירה לכולם להירשם להגרלת הלקים של קסטרו. זה היום האחרון!

28 תגובות:

  1. בהחלט אזמין את שניהם כשיגמרו הנוכחיים.
    יש לי שאלה - האם יש מצב שהמייבש שלי סשה ויט "מקצר" את הלק בקצוות של ציפורניים? שמתי לב שכבר אחרי המריחה הלק נראה כאילו הוא נמרח לפני מספר ימים. יש לך המלצה למייבש שלא עושה את זה?

    השבמחק
  2. התחושה של "קיצור" הלק בקצוות הציפורניים היא בעיה מוכרת וידועה, ולי היא קרתה עם כל מיני מייבשים, לא רק עם Seche Vite. ב Seche הפסקתי להשתמש מסיבות אחרות, ולאו דווקא מהסיבה הזאת. מייבשים שהייתי מרוצה מהם לאחרונה הם Poshe, שנגמר לי. הוא פחות "מקצר" בקצוות. והמייבש שאני משתמשת בו עכשיו ממש מפתיע לטובה - זה של קסטרו. מוצר שלא היה עולה בדעתי לקנות, והתגלה כמייבש טוב מאוד. גם איתו לא חוויתי קיצור קצוות מוקדם מדי. רק צריך לזכור, שאיזור קצה הציפורן הוא הראשון להישחק בכל מקרה, ויש גבול לעד כמה מייבש יכול לעזור בעניין.

    השבמחק
  3. פוסט משובח במיוחד. אני שונאת לטפל בעור מסביב לציפורניים . אין לי אף פעם זמן לזה...

    השבמחק
  4. תודה! לי אין את הפריבליגיה של לא לטפל בקיוטיקלס. לפעמים אני מתגעגעת לעידן התום הזה:)

    השבמחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  6. יופי של פוסט מותק.
    אני מסדרת לבד את הציפורניים ויש לי ממש מעט בעיות עם הקוטיקולות. מה שצריך להסיר אני מסירה עם צבת אחרי המקלחת וזהו, לפעמים עם סתם קוצץ ציפורניים...
    מה ההבדל בין ה- cuticle remover ל- cuticle eraser ול- cuticle away? כולם של CND.
    לא ממש הבנתי למה צריך את השמן אם לפני זה שמנו את ה- cuticle remover, דחפנו וקצצנו. יש לי מוצר דומה לשמן של אסי שקיבלתי פעם. עד היום לא השתמשתי בו פעם אחת. לא מבינה למה זה בכלל...
    ולסיום אם ה- cuticle remover של CND הוא האבא, מי האמא?...

    השבמחק
  7. ניסית את הצבתית של ביוטי-קר? עלתה לי שקלים בודדים והיא ממש חדה גם היום, אחרי חצי שנה של שימוש...

    השבמחק
  8. דנרה - אצלי השמן קודם כל עוזר לצבת לעשות את העבודה. אם העור לא רך ומשומן הצבת שלי לא גוזרת. אבל בלי קשר - הוא משפר את מראה הקיוטיקלס באופן מידי, ובלעדיו אני לא מצטלמת לבלוג. כשאני לא מצלמת אני לא משתמשת בו, כך שבהחלט יכול להיות שהוא לא מוצר חובה אם את לא בלוגרית לקים :) מצד שני - אם העור שם יבש תמידית וזה לא אסתטי, השמן יכול לשמש כתיקון קוסמטי מהיר ויעיל.
    האמא - unknown.

    שירלי - לא ניסיתי. טוב לדעת! תודה על האינפורמציה.

    השבמחק
  9. תודה רבה על הפוסט! עכשיו אני מחכה בקוצר רוח לאחד על הבייסים והטופים ושות' :)

    השבמחק
  10. הנה אני פה ה"אגדה" בנוגע לבעיות קיוטיקלים..
    ובטח במים האחרונים.
    כשאני חולה מה שקורה זה שאני אוכלת את כל הקיוטיקלים סביב העור בהיסטריה מעצבנים ולרוב מחרבשת גם את השפתיים ובשני המקרים עד זוב דם.
    דוגרי, פשוט לא מסתדרת עם מחלות. ולא עושה לי טוב לשבת עם כוס מרק חם (גם אם זה לבד ובחושך כמו פולניה טובה)

    אני משתמשת בצד השני של הדוחף בכדי להסיר שאריות מטרידות של שוונצים כאלה. אני תוהה אם יש כאלה שהם פשוט יותר מוצלחים ועושים את העבודה טוב יותר.. שלי הוא של רבלון שקניתי בקיט.
    אבל כמו שאמרתי הבעיה העיקרית שלי היא ממש הבשר סביב הציפורן שהוא פשוט קשה ונוקשה ובין היתר בגלל זה אני מתפתה מלכתחילה "לחסל" אותו (גם אם זה עם צבת).
    ניסיתי לשים קרם ידיים בתכיפות גבוהה. ניסיתי שני חמאות גוף. כשאחת גם התמדתי לשים בוקר וערב. וזה לא השפיע בכלל. העור עדיין מתקשה ומתייבש..

    בהמשך לשיחתנו הזמנתי את הסולר אויל. האמת שסתם בקצת יקר מידי אבל מילא. הייתי באמצע משהו ורציתי פשוט לעשות את זה ולא לשכוח.

    מה שבדרך אלי הוא ה Cuticle Eraser.
    http://www.cnd.com/Products/Product.aspx/1130
    ראיתי בעוד כמה מקומות שהתכשיר הזה נועד גם לרכך את העור סביב הציפורן. ננסה ונראה..

    ואכן מבורך פוסטים בסגנון כזה!
    מי כמוני יודעת איזה הערכות צריך בשביל הדברים האלה! אני עובדת על פוסטים של בסיס 6 שבועות של בחינה ואז אני כותבת "בהמשכים" את חוות הדעת שלי כולל צילום של תמונות עמידות (5 ימים). מעייף נורא אבל כיוון שאני בחיפוש אחר המוצר המושלם שעדיין לא מצאתי גם עבורי זה רלוונטי / חשוב.

    השבמחק
  11. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  12. דנרה - אני רואה שעניתי לך בעצם בהודעה הקודמת שלי.
    ה Cuticle Remover כשמו כן הוא.
    ה Cuticle Away לפי מה שאני הבנתי זה אותו מוצר אבל בריכוז פחות גבוה. כי הראשון כאילו נועד לנשות מקצוע.
    ה Cuticle Eraser נועד גם לעור מסביב..

    ולמרינה -
    על פי התיאוריה הרווחת (שכתבתי עליה מלא פעמים בבלוג לדעתי), הסיבה שהסשה מכווץ את הלק היא בגלל חומר מסוים צלולוז אצטט אאלט שלרוב מופיע במוצרים שהם לא 3Free (והסשה הוא בהחלט לא 3Free).
    החומר הזה (צללוז אצטט) לא עובד טוב כימית עם התרכובת של הלקים שהם 3Free ולכן מופיעה תופעת הכיווץ הזאת.
    אצלי הסשה גם כיווץ ועברתי לפושה וגם ל Mega Shine של סאלי הנסון ובשניהם אין כיווצים. שניהם מאוד טובים. לדעתי הפושה קצת יותר מהיר.

    השבמחק
  13. אה! עכשיו הבנתי למה הכוונה ב"קיצור הלק". אם הכוונה היא לכיווץ אז תשובתי למרינה לא רלוונטית. אני חשבתי שהיא מתכוונת לשחיקה של הקצוות כמו שקורה אחרי כמה ימים. אז מרינה, אם התכוונת לכיווץ - ראי תשובתה של מיטל. זה נכון.

    מיטל, אני לא בטוחה שהסולר אויל יעזור למקרה שלך, אבל אולי לפני צילומים לבלוג תמצאי שזה עושה תיקון קוסמטי רגעי. לגבי השוונצים - אני ממש לא ממליצה להשתמש בצד המתכתי של הדוחף. זה פוצע ומוריד את העור בצורה לא מבוקרת.

    סקרלט - יגיע פוסט על בייסים וטופים. מבטיחה.

    השבמחק
  14. ממה שאני ראיתי הוא אפילו יותר בטיחותי מקוצץ ציפורניים רגיל.. אז לא יודעת, אולי זה עניין של אופן השימוש.
    ולהיפך, הייתי מעדיפה אחד שחותך יותר טוב ממנו כי מבחינתי הרבה פעמים הוא לא עושה את העבודה.

    הסולר אויל ינוסה כיוון שצריך לעשות V גם על זה.
    במיוחד אם יש לי הרגשה שמצאתי סוף סוף את הבסיס/מחזק שלי.. ואם לא מצאתי, יש לי עוד אחד אחרון ואחרי זה באמת שנגמרו לי הרעיונות חחח
    מה שאני מנסה לומר זה שיש מצב שעכשיו אני אחפש לי משהו אחר לעשות עליו מבחן תוצאה..

    השבמחק
  15. הבולשת - זו היית בדיקת עירנות :-)

    וניטי - תודה. נראה לי שאת האמא.

    מיטלי - תתחדשי מראש ומחכה לפוסט מפורט. תודה על ההסבר. לא כולם מתאימים לעור מסביב? איזה עוד עור יש?

    השבמחק
  16. דנרה- כמובן שיהיה פוסט מפורט - זאת אני!

    יש עור שצמוד לציפורן עצמה ויש עור של האצבע בחלק העליון שלה.
    אצלי העור של האצבע נורא קשה ולא נעים למגע כזה.

    השבמחק
  17. שמעתי טענה הגיונית למדי שככל שמתעסקים וחותכים יותר את העור סביב הציפורן הוא פשוט חוזר עמיד וקשה יותר, כמו עם הרבה דברים.
    אולי כדאי לתת לקיוטיקלס לנוח תקופה מסויימת ולהימנע מחיתוכים עודפים, במיוחד במקרה של בנות שעוד לא נכנסו חזק לחלק הזה של הטיפוח.

    אני אישית גם התחלתי קצת לקצץ לאחרונה ונראה לי שאני באמת צריכה לצמצם, למרות שכמו כל עיסוק אובססיבי אחר זה נורא כיף :)

    השבמחק
  18. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  19. חידשתי לי על מוצרי CND, אני חושבת שאנסה את השמן לקוטיקולה שלהם אחרי שיגמר לי ה-OPI שלי.
    לגבי ההסרה, יש לי כרגע מוצר 1 של אורלי שנקרא "Cutique" שמיועד לריכוך העור מסביב לציפורן גם. אני חושבת שהוא לא ממש ממיס את העור המת אלא רק מרכך. לא משתמשת בו הרבה כמו בשמן כי הוא לא מרגיש לי יעיל כל כך וכי אין לי כרגע שום בעיות עם הקוטיקולות.

    את העור הקשה יש לי רק בשתי נקודות של האצבעות ליד הקצה של הציפורן, ואותן אני מורידה עם החלק המתכתי של הדוחף. לי זה ממש נוח, הרבה יותר מהצבת. לדעתי הוא דווקא כן מוריד בצורה מאוד מבוקרת, כמובן שצריך לעשות את זה בעדינות ובשלבים.

    מחכה להמשך הפוסטים על מוצרים משלימים!

    מיטל: כל פעם שאת מנסה "לאכול את הקוטיקולות" שלך, תדמייני אותי מרביצה לך על הידיים!

    השבמחק
  20. סקרלט - אני לא ממליצה לגזור את העור מסביב לציפורן ואני גם לא עושה את זה. מומלץ לדחוף אותו עם מרכך או להמיס אותו. החותכן משמש אותי רק למקרה של שוונצים סוררים שאין להם כל פתרון אחר. מנסיון שלי - זה לא גרם להם לצמוח יותר ולא שינה כלום. הם אחר כך צומחים מחדש בדיוק לאותו מצב שהיה לפני שהתחלתי לחתוך אותם.

    עדן - נראה לי שהאיומים שלך רק ידרבנו את מיטל לאכול את הקיוטיקלס שלה עוד ועוד. אני אפילו הייתי מוכנה להתחיל לאכול את הקיוטיקלס שלי רק כדי שתבואי להרביץ לי עם ידך המטופחת (עם הפרנץ' השחור מאט/שקוף מאחד הפוסטיפ האחרונים). זה לא איום. זו פנטזיה!

    השבמחק
  21. חחחח
    עדן - אני עם וניטי!
    חוץ מזה שאני בחורה מאוד סוררת ולא ממושמעת
    ואח"כ אני מתפלא שאריק יצא בול כמוני! בלגניסט ולא ממושמע.
    מזל באמת שיש לו לב זהב.

    השבמחק
  22. LOL
    אם זה יגרום למיטל להפסיק להתעלל בקוטיקולות שלה - אני שמה פרנץ' שחור ובאה! :)))

    השבמחק
  23. חחחח
    את באה אל וניטי או אלי?

    השבמחק
  24. מיטל: הקוטיקולות של וניטי במצב מעולה, אז אני באה אלייך!

    השבמחק
  25. הצבת נראית מלחיצה קצת, את לא מפחדת להוריד אצבע בטעות? ;-)

    השבמחק
  26. שאלה לגבי ה-CND cuticle remover - לא יצא לי להתנסות בחומר ממוסס שכזה.. יש לו איזושהי השפעה על הציפורן עצמה?
    אגב, חיפשתי אותו באיביי והיחיד שיש שם ב16 $ הוא ה-cuticle away. יש ביניהם הבדל מהותי?

    השבמחק

הפוסטים הנצפים ביותר בכל הזמנים