יום שישי, 4 ביוני 2010

המלצה על מוכר באיביי


אני לא נוהגת להמליץ על מוכרים ספציפיים באיביי מהסיבה הפשוטה שאני בדרך כלל לא נאמנה למוכר אחד וכל פעם קונה אצל מישהו אחר. מה שמנחה אותי תמיד בבחירת המוכר הוא עמידה בשלושת הקריטריונים הבאים: 1. שיהיה לו את מה שאני מחפשת 2. שהוא שולח לישראל. 3. שהמחיר שלו יהיה הטוב ביותר מבין כל המוכרים האחרים שעמדו בשני הקריטריונים הקודמים. 

אבל אתן תמיד שואלות... שאלתן איפה קניתי את קולקציית Resort וכמה היא עלתה, ואני מניחה שגם תשאלו אתן אותן שאלות לגבי רביעיית המיני של שרק שאני אעלה בימים הקרובים, אז החלטתי שבמקום לענות לכל אחת בנפרד אני פשוט אמליץ מדי פעם בפוסט נפרד על מוכר זה או אחר שיצא לי להזמין ממנו. אני אפילו שמחה במיוחד להמליץ על המוכר הזה הפעם, ודווקא משום שהיה איזה עניין טעון טיפול בקניה הזאת, שאספר עליו בהמשך.

בהתחלה חיפשתי את קולקציית Resort ברביעיית מיני. המוכר המדובר עמד בכל שלושת הקריטריונים. הוא הציע את הפריט עם משלוח לישראל במחיר הזול ביותר מכל שאר המוכרים.  בדרך כלל זה השלב שאני נכנסת לראות מהם הפריטים האחרים שהמוכר מציע למכירה, משום שאני כמעט אף פעם לא מזמינה פריט בודד אלא משתדלת לשלב קניה נוספת בשביל לחסוך בעלויות משלוח.  ראיתי שיש לו גם את רביעיית שרק של OPI במיני, שגם אותה רציתי. חיפוש נוסף העלה שהמוכר הזה מחזיק המון מוצרי מיני מכל מיני סוגים ושל כל מיני חברות - ואתן כבר יודעות כמה אני בעד מוצרי מיני, במיוחד כשמדובר בלקים ובמוצרים משלימים שטרם התנסיתי בהם.  מצאתי שם טופ, בייס ושמן לקיוטיקלס בגדלים מוקטנים של CND ששמעתי עליהם המלצות, אז הוספתי גם אותם להזמנה.  בסופו של דבר, ההזמנה שלי כללה את כל אלה:


הפריטים עלו  $32.15. המשלוח עלה $8.00, והעלות הכוללת הסתכמה ב $40.15. 

המשלוח הגיע תוך עשרה ימים, שזה זמן סביר בהחלט. 
אבל...אחד הבקבוקים (fiercely Fiona מקולקציית שרק) הגיע שבור ותכולתו שפוכה.

 

צילמתי מיד ופניתי אל המוכר במייל בצירוף התמונה. כעבור יום הוא חזר אלי עם תשובה שהוא שולח את הבקבוק שוב. תוך שבוע הבקבוק הגיע - הפעם שלם וללא פגם.
מוכר טוב הוא לא מוכר שהכל אצלו מושלם ואף פעם אין בעיות. מוכר טוב נמדד בהתנהלות שלו דווקא לנוכח בעיות. כאן היתה בעיה והמוכר ידע להתמודד איתה ולפתור אותה על הצד הטוב ביותר. זה לא מובן מאליו בכלל. כבר קרה לי לא אחת באיביי שמוצר הגיע עם בעיה וכשפניתי למוכר זכיתי להתעלמות מוחלטת, או לטענה שאין שום דבר שהוא יכול לעשות כי המוצר לא היה מבוטח. יש באיביי מוכרים שיעשו הכל כדי להתנער מאחריות, והם לפעמים גם מצליחים בכך, משום שלא כל הקונים מודעים לזכויותיהם. לא כל הקונים יפתחו דיספיוט על בקבוק לק ששוויו דולרים מעטים. חלקם לא יטריח את עצמו בעניין כה פעוט, וחלקם פשוט לא מודע לכך שמדיניות איביי ופייפאל תומכת בהם באופן מוחלט. מסתבר שלא כל הקונים יודעים שהם מכוסים מבחינת איביי ופייפאל באופן מלא, ומרגע שהם שילמו חובת המוכר היא לספק את המוצר בכל מחיר. בכל מחיר, דהיינו, גם אם המשלוח אבד וגם אם המשלוח נפגם במהלך טלטלותיו האווויריות או היבשתיות, בין אם היה ביטוח ובין אם לא היה, בין אם ידו של המוכר היתה בדבר ובין אם הנזק נגרם בשל גורמים שלחלוטין אינם בשליטתו. ברגע שקונה פותח הליך של דיספיוט חובת הוכחת המסירה היא על המוכר בכל מקרה, ואם הפריט נמסר אך הוא שבור או פגום והקונה מספק לכך הוכחה, חובתו של המוכר היא לשלוח את המוצר שוב ולהוכיח מסירה. אם הוא לא עושה זאת, פייפאל (והיום גם איביי. עניין פתיחת הדיספיוט באיביי הוא חדש יחסית - רק כמה חודשים) פשוט לוקחים את הכסף מהמוכר ומחזירים אותו לקונה. 
מקרה הלק השבור שקיבלתי יכול היה להגיע לדיספיוט שבו הייתי בוודאות זוכה ומקבלת את כספי בחזרה. אבל הוא לא הגיע. וזאת הודות לטיפול חכם של המוכר. המוכר קיבל ממני גם פידבק חיובי - דבר שכמובן לא היה קורה אם הוא לא היה נוהג כפי שנהג, ואפילו המלצה פה בבלוג.
עכשיו כשאני חושבת על זה, כל העניין די משעשע אותי. אני ממליצה על מישהו שנהג כפי שהוא היה צריך לנהוג על פי כל אמות המידה ההגיוניות. זו לא התנהגות שצריכה היתה להיות ראויה לציון כיוצאת דופן וחריגה, ועם זאת, במציאות שלנו היא כן כזו. 
היתה לפני כמה שנים תוכנית טלוויזיה (שלא ראיתי, רק שמעתי עליה. אין לי טלוויזיה) שנדמה לי שנקראה "יצאת צדיק". התחקו שם אחר פועלם של אנשי מקצוע שונים שלא בידיעתם, ומי ש"יצא צדיק" הוא זה שלא רימה את לקוחותיו. אף אחד לא שאל את עצמו למה אדם זוכה לתואר צדיק על שום התנהגות אלמנטרית כל כך שצריכה להיות מובנת מאליה בכל חברה מתוקנת. המציאות היא כזו שאנשים כאלה הם פשוט נדירים... בתקופה ההיא גיחכתי לעצמי ופלטתי משהו בסגנון "רק בישראל", אבל היום, הודות לאיביי, אני מבינה שזוהי תופעה עולמית בקנה מידה שלא יאמן. אמנם יש לא מעט מוכרים הגונים שמתנהגים כמו שצריך להתנהג, אבל נראה שהם הולכים ומתמעטים בקצב מבעית.
 
כך או כך, הצדיק שלנו הפעם הוא  enchantedbeautyspot
תבדקו אצלו קצת בקבוקי מיני. רק שימו לב - לכל פריט יש מחיר משלוח משלו. אם אתן מעוניינות במספר פריטים שלחו לו מייל ושאלו אותו כמה יעלה המשלוח. לאחר מכן אל תשלמו מיד אלא בקשו Request Total כדי שעל ההזמנה שלכן תחול הנחת המשלוח המשולב.


לעניין משמח אחר -  יש הגרלת לקים אצל שרונה.  אפשר לזכות שם בהמון לקים שווים במיוחד.  מהרו להירשם! זה עד יום ראשון.

8 תגובות:

  1. תודה רבה על ההמלצה, אולי בזכותך אני יפסיק להתעצל ויזמין !
    למרות שאין לו כל כך הרבה packs, חבל ..

    השבמחק
  2. אין הרבה packs באופן כללי... במיוחד לא במיני. כמה חבל!

    השבמחק
  3. תודה לך :-)
    גם אני חשקתי באיזה ערכה כלשהי,
    יש לך מושג אולי (מביקורים קודמים) כל כמה זמן המוכר הזה מוסיף מוצרים חדשים?

    השבמחק
  4. כמה חבל שהוא כבר לא עושה משלוחים לישראל.. אהבתי כל כך את הלקים שראיתי שם !

    השבמחק
    תשובות
    1. מצטערת, כנראה שלא קראתי נכון ! אבל לא הבנתי איך מגיעים איתו להסדר של של המחיר משלוח.. את מוכנה להסביר לי ? כי כנראה שלא הבנתי שם משהו .. אני ממש מצטערת אם זה נשמע קצת אידיוטי, פשוט לא ברור לי מה אני צריכה לעשות..

      מחק
    2. פשוט שולחים לו הודעה באיביי. עם כל מוכר את יכולה ליצור קשר דרך contact seller

      מחק
  5. איזה יופי! האמת שכל פעם שראיתי סדרות ישראליות כמו 'יצאת צדיק' קיוויתי שיצוץ משהו רלוונטי עבורי, כמה אפשר לראות שרברבים עם החריץ או מתקני מזגנים?
    אז אני שמחה שלקחת את היוזמה ואני בהחלט אברר אם יש שם דברים שאני צריכה.

    השבמחק

הפוסטים הנצפים ביותר בכל הזמנים