יום שני, 10 במאי 2010

Makeupalley - מדריך למחליף/ה


חנויות מקוונות הן לא האופציה היחידה להשגת לקים ומוצרי קוסמטיקה שלא ניתן להשיג בארץ. בשנים האחרונות מיליוני אנשים משתמשים בממשקים וירטואלים כדי להחליף מוצרים הנמצאים ברשותם בתמורה למוצרים שבהם הם חושקים. האתר Makeupalley , המוכר לרובינו כאתר ביקורות הגולשים הגדול והמפורסם ביותר בתחומי הקוסמטיקה, הוא לא רק מאגר מידע עצום ושימושי, אלא גם אתר שמתבצעות בו אלפי החלפות כאלה ביום.
העקרון פשוט - ברשותי מוצר שאני לא צריכה, אני רושמת אותו במייקאפאלי ובכך חושפת אותו לאלפי אנשים אחרים שמעוניינים בהחלפה. אם מישהו מעוניין במוצר שיש לי להציע הוא פשוט פונה אליי במסר ומציע לי החלפה (swap). אני מעיינת ברשימת המוצרים הרשומים אצלו להחלפה, ואם אני מוצאת שם משהו שמעניין אותי יש פה בסיס למשא ומתן - שאם יצליח יסתיים לרוב בחבילה שאני מקבלת לביתי עם המוצר שרציתי, והעיקר - בלי לשלם עליו.

נשמע פשוט? זה אכן כך. אבל משום מה מעט מאד ישראליות משתמשות בשירותיו של האתר המופלא הזה בשביל החלפות, למרות שהוא מוכר לרבות מהן. וחבל - החלפה היא הזדמנות מצוינת להיפטר ממוצרי קוסמטיקה שאינם בשימוש ולקבל במקומם מוצרים אחרים, וכל זאת  בלי לערב את כרטיס האשראי , חשבון הבנק או חשבון הפייפאל שלכן.

המדריך שלפניכן נכתב במטרה ליידד עליכן את פרוצדורת ההחלפה, ואני מקווה שהוא גם יעודד אתכן להירשם לאתר.

רישום

 עליכן להיות רשומות באתר. תנאי זה הכרחי לא רק להחלפות אלא גם לקריאת ביקורות. מי שאיננה רשומה איננה יכולה לקרוא ביקורות על מוצרים.
כאן אתן אמורות לעשות Login  אם אתן כבר רשומות. אם אתן לא רשומות עדיין, עליכן להזין את כתובת המייל שלכן בשדה התחתון של הדף - מתחת לכיתוב הבא:
Not a member yet? Enter your email address and click join now
ולאחר מכן לעקוב אחר תהליך ההרשמה, שיכלול אישור במייל ומילוי פרטים.

ההחלפה

לאחר שאתן רשומות אתן יכולות לפנות לבניית פרופיל ההחלפות שלכן.
בלשוניות הורודות שמתחת לכותרת האתר אתן מקליקות על swap (שנמצא בין הלשוניות My MUA ל Mail).
לאחר שהקלקתן אתן מקבלות את הדף הזה. בצד השמאלי של הדף אתם מקבלים את העמודה הבאה:

My Profile
Logout
Preferences
Swap
Product Search
Wishlist Search
Member Search
Auto Find
Reverse Auto Find
My Swap Info
Swap Items
My Wishlist
Swap Notepad
Swap Tokens
Award
Respond
Remove
My Tokens
Swap Help
Instructions
FAQ
Disclaimer
Features

 הקלקה על swap items ו My wishlist תוביל אתכם לעמודים שבהם ניתן להזין את פרטי המוצרים שאתן מעוניינות להחליף ואת פרטי המוצרים שאתן מעוניינות לקבל. הממשק מאד נוח וידידותי. תחילה יש לבחור את קטגוריית המוצר מרשימת הקטגוריות המוצעות (Nails, Hair, Fragrances וכיו"ב). לאחר מכן לבחור את המותג הספציפי של המוצר. כל המותגים הגדולים נמצאים שם באופן אוטומטי, ומספיק להקיש LA כדי שהאתר יציע מותגים המתחילים באותיות אלה (Lancom Lancaster וכיו"ב). לאחר מכן ישנו שדה Description שבו את יכולה לתאר באופן חופשי ובמילים שלך את הפריט.

מה אפשר להכניס ל swap items?

זה המקום לרשום את הלק של אורלי שיש לכן בטעות פעמיים, את ה OPI שהזמנתן באינטרנט על בסיס סווטץ' מחמיא אך בבית התגלה כקטסטרופה על הציפורניים, את המסקרה של רבלון שקיבלתן במתנה ואתן לא משתמשות בה כי אתן אוהבות רק את מאק, וכל מוצר קוסמטי אחר שנמצא ברשותכן ואין לו שימוש. ניתן לרשום הן מוצרים חדשים לגמרי באריזתם והן מוצרים משומשים  אבל חשוב מאד לציין את מצבו של הפריט. יש לך בקבוק של אסי שהשתמשת בו פעם אחת ? רשמי זאת. השתמשת בחצי בקבוק של OPI והוא התחיל להתייבש?  צייני זאת במפורש בשדה ה Description. זכרו: תיאור מדויק הוא המפתח למניעת אי הבנות ואי נעימויות. מייקאפאלי הוא אתר המבוסס על אמון - לא על כסף. הכנות בתיאור המוצר הכרחית בהחלט.

מה אפשר להכניס ל My wishlist?

בעקרון - כל מוצר שאתן מעוניינות בו.  לק מקולקציית שרק של OPI שלא בא לכן לשלם עליו,  מסיר האיפור הקבוע שלכן של קליניק או צללית מקולקציה מוגבלת של מאק שאין להשיג יותר בשום מקום. אתן יכולות להיות בטוחות שיותר מ 90 אחוז מהמוצרים ברשימה שלכן הם מוצרים שמישהי אחרת לא צריכה ורשמה אותו להחלפה.
המוצר שאת מחפשת נדיר וקשה להשגה? רשמי אותו בכל זאת. מדי יום מאות אנשים חדשים נרשמים למייקאפאלי ועמם מאות מוצרים חדשים שמתווספים כל שעה. אף פעם לא מזיק לרשום.

יצירת Notepad

שלב זה איננו חובה אך הוא מאד רצוי. ב Notepad את יכולה לרשום אינפורמציה שתתן לגולשים האחרים מידע עלייך, על מה שאת מחפשת ועל "מדיניות" ההחלפות שלך - באם יש לך כזו. ה Notepad של אנשים אחרים הוא גם כלי חשוב בעבורך כדי לדעת אם יש טעם לפנות אל מישהו בכלל. נניח שלמישהי יש את המוצר שאת מחפשת, את נכנסת לNotepad  שלה, ורואה שהיא לא מוכנה בכלל להחלפות מחוץ לארץ. כך את יודעת מראש שאין טעם לפנות אליה.  ה Notepad של אנשים גם מלמד המון על אישיותם, וכך אפשר לסנן מראש את מי שנראה לא מתאים. למשל - ישנן סוואפריות שמציבות תנאים מאד מדוקדקים וקפדניים לסוואפ, מפורטים עד כדי OCD. את לא בהכרח רוצה לעשות החלפה עם מישהי כזאת. את גם לא בהכרח תרצי לעשות החלפה עם מישהי שה - Notepad שלה ריק.

פרטים שכדאי לכלול ב Notepad:

1.  האם את סוואפרית של Wishlist only  ומעוניינת שיפנה אלייך רק מי שיש לו פריטים הרשומים ב wishlist שלך, או שאין לך בעיה עם הצעות למוצרים שלא רשמת?
2. אם את לא סוואפרית של wishlist only באיזה מוצרים את בעיקר מעוניינת בהחלפה? אם את שם רק בשביל לקים רשמי זאת. אם את פתוחה להצעות גם בתחומים אחרים - רשמי גם את זה.  מעוניינת בהצעות למוצרי קוסמטיקה באופן כללי אבל בשום אופן לא באיפור עיניים? צייני זאת במפורש.
3. צייני במפורש שאת פתוחה להצעות מכל העולם ואינך מוגבלת להחלפות בתוך ארצך (כמובן שאת יכולה לציין שאת מוכנה להחליף רק בתוך ארצך, אבל אם את ישראלית הסיכוי שלך להגיע לסוואפ הוא מאד קטן).
4. ממש לא חובה, אבל לא מזיק אם תצייני כמה פרטים עלייך, על עיסוקך, על תחביבייך. לא צריך להעמיס פרטים, אבל אינפורמציה בסיסית מאפשרת למי שרוצה להחליף איתך ללמוד עלייך משהו. פרטי רקע כאלה יוצרים אמון וגורמים לצד השני להרגיש שיש אדם אמיתי מאחורי רשימת הפריטים. פרטים עלייך לא חייבים להיות קשורים לעיסוק או לתחביבים. את יכולה לכתוב גם פרטים שקשורים לעניינים שלשמם את באתר: למשל - משהו על שגרת הטיפוח שלך, על המוצרים הקבועים שאת משתמשת בהם. אינפורמציה זו עשויה לעזור לאנשים להציע לך מוצרים שעשויים לעניין אותך, ולעיתים גם לשלוח לך "אקסטרות" (אדון בכך בהמשך) שקשורות להעדפות שלך.


Notepad  לדוגמה של סוואפרית ממייקאפאלי:

Hey everyone. I'm ......... and I'm from ......... I love international swaps, please feel free to browse through my list. Hopefully you'll find something that you might want to try :)
Currently, I'd love to try Bee Luscious concealers, BB Creams, CURE Aqua Gel, Pangea Organics, REN skincare line, Jill Stuart, Pacifica, Kat Von D, Soap & Glory and 100% pure products, unfortunately they don't ship to my country. Some help with a CP would be greatly appreciated :)
I'm not strictly wishlist only, so i'm pretty open to anything right now. I love looking at swaplists, so feel free to send me a swap request for any of my items



איך אני מוצאת את המוצרים שאני מעוניינת בהם?

החיפוש במייקאפאלי מאד ידידותי ויעיל. כשאתן  נמצאות בעמוד של ה swap הקליקו על Product search, הזינו את הפריט שבו אתן מעוניינות, ותקבלו רשימה של של כל האנשים שמחזיקים במוצר הזה ורשמו אותו להחלפה.  כדאי לבדוק את ה  Notepad ואת ה Wishlist של אותו סוואפר, כדי ללמוד אם יש טעם בכלל לפנות אליו - אם הוא נוטה לעשות החלפות מחוץ לארצו, אם יש לכם מוצרים שהוא עשוי להיות מעוניין בהם וכיו"ב.

שליחת מסר

מצאתן את המוצר המבוקש? השלב הבא הוא פניה במסר אל בעליו של המוצר. הרבה מאד חברים במייקאפאלי לא אוהבים, ובצדק,  פניות כלליות מדי בסגנון "wanna swap?"  (ותתפלאו כמה כאלה יש). על המסר להיות קצר וענייני, שיבהיר בדיוק באיזה פריט או פריטים אתן מעוניינות. ורצוי מאד  - אם יש לכן פריט שאתן יודעות שהנמען מחפש - לציין מהו אותו פריט.  אם ב wishlist של הנמען אין אף פריט שנמצא ברשותכן - רק אז תציעו לו לבדוק את הרשימה שלכן. ענייניות במסר יוצרת אצל הנמען את התחושה שאתן רציניות.  זאת ועוד - היו מנומסות. אל תחסכו ברכת שלום לפני שאתן ניגשות לעניין. תודה ובבקשה גם הם אלמנטרים - גם אם זה לא תמיד כך במנטליות הישראלית. פניה בסגנון "אני רוצה את ג'ייד של שאנל, תסתכלי ברשימה שלי" היא לא פניה מנומסת.  הנה דוגמה לפניה מנומסת ועניינית שקיבלתי ממישהי שרצתה את אחד מהפריטים שלי ולא היה לה להציע  לי אף אחד מהפריטים שרשמתי ב wishlist שלי.
hi there!
hope your week is going well!
I would love to swap for alpine snow, I have a lot of wonderful items on my list, if you would be so kind please have a look and let me know if you see anything you like. I would greatly appreciate it!
thank you in advance:)



המשלוח

אם הגעתן להסכמה עם חברה במייקאפאלי על החלפה והחלפתן כתובות, השלב הבא הוא המשלוח. כישראליות יש לנו מזל גדול מאד שמשלוח דואר לחו"ל הוא זול. זול לאין ערוך ממשלוחי דואר במקומות אחרים בעולם. כדאי מאד לשלוח את הפריט בדואר רשום. מדובר בתוספת של שקלים בודדים והיתרונות הם רבים: משלוח בדואר רשום מאפשר לכם לדעת אם הפריט הגיע ליעדו, משום שמסירתו מחייבת את חתימת הנמען. זאת ועוד - כל דבר דואר רשום מבוטח עד לסכום של כ 550 ש"ח, כך שבמקרה של אובדן או גניבה אתן יכולות לדרוש פיצוי מהדואר (חשוב מאד לשמור את הפתקית עם הברקוד).

האריזה

את הפריט עצמו יש לארוז באופן שיבטיח את שלמותו במהלך טלטלות הדרך שצפויות לו. אם מדובר בבקבוק לק או בקבוק בושם - אל תסתפקו בלהכניס אותו למעטפה מרופדת. רפדו אותו בעצמכן היטב (וכמה פעמים) בניילון בועות. הוא הדין במוצרי קוסמטיקה אחרים. זה מאד לא נעים לקבל מוצר פגום כשברור שפגימותו היא תוצאה של אריזה רשלנית. כמובן שדבר דואר יכול להיפגם מסיבות שאינן קשורות בכן ובאופן אריזתכן, אבל על כך אין לכן שליטה (וזה גם נדיר). מתפקידכן לעשות ככל שביכולתכן למזער את הנזקים שבשליטתכן. אם דבר דואר נפגם כתוצאה מאריזה רשלנית לא תוכלו לקבל פיצוי מהדואר, ואי הנעימות שתיגרם  (לכן ולנמען) תהיה גדולה.

Tokens

הפידבק שאתן צוברות במייקאפאלי נקרא token. אחרי כל החלפה מקובל להשאיר פידבק ולקבל פידבק. 
ה token הוא המקום לכתוב על חוויית ההחלפה ועל התרשמותכן מהמחליף. ניתן להשאיר token חיובי, נייטרלי ושלילי. מאד לא כדאי להגיע למצב שמישהו משאיר לכן token נייטרלי או שלילי. ה tokens הם כלים - בשבילכן ובשביל אחרים - להעריך את מידת אמינותו של החבר. לפידבק במייקאפאלי יש הרבה יותר משקל מאשר לפידבק באיביי, באטסי או בחנויות מקוונות אחרות. הסיבה לכך היא שבחנויות מקוונות - היכן שהבסיס למסחר הוא כסף, יש לכן את ההגנה של האתר או של הגוף שעומד מאחורי אמצעי התשלום שלכן (פייפאל או כרטיס אשראי). במייקאפאלי אין שום הגנה כזאת. שלחתן בקבוק בושם יקר ולא קיבלתן את מה שהייתן אמורות לקבל בתמורה? בעיה שלכן. אין אף סמכות שתיקח אחריות על העניין. באתרים כמו מייקאפאלי, שבו הסחר מתבצע על בסיס אמון בלבד, ה tokens הם למעשה האפשרות היחידה שלכן להעריך עם מי יש לכן עסק. 

היו נכונות לשלוח קודם

קחו בחשבון, שבתור סוואפריות מתחילות ללא tokens, לא יהיה אף אחד שיהיה מוכן לשלוח לכן דברים ככה סתם. במייקאפאלי מקובל שהחבר שיש לו פחות tokens שולח קודם. רק כאשר הנמען שלכן מקבל את המוצר הוא שולח את שלו.  צברתן 20 tokens , כולם חיוביים ואתן מרגישות שאתן בשלות ליחס שווה? רדו מהעץ. במייקאפאלי יש חברים שיש להם מאות ואלפי tokens. אתן עדיין תצטרכו לשלוח ראשונות.  יכול להיות שאחרי 100 tokens כבר לא יבקשו מכן לשלוח ראשונות, אבל זה מאד תלוי במדיניות של הסוואפר שאיתו אתן מחליפות, ותמיד יהיו כאלה שידרשו מכן לשלוח קודם כל עוד יש לו יותר מכן.
ציינו ב Notpad שלכן שאתן מוכנות לשלוח קודם. זה מעורר אמון, והרבה סוואפרים ימנעו מלפנות אליכן אם לא תציינו זאת במפורש.

אקסטרות

במייקאפאלי מאד מקובל לשלוח אקסטרות. אקסטרות יכולות להיות כל דבר שאפשר להעניק למישהו במתנה, ושלא במסגרת ההחלפה המוסכמת.  מומלץ לקרוא את ה Notpad ואת ה wishlist של הנמען כדי ללמוד שם על מה שעשוי לעניין אותו. חברים רבים במייקאפאלי מפזרים רמזים - מי במרומז יותר  ומי במרומז פחות - על הדברים שהם היו רוצים לקבל בתור אקסטרה. אם מישהי שאתן מחליפות איתה אוהבת בשמים ויש לכן איזו דוגמית בושם לצרף לחבילה זה יכול להיות נחמד.  דוגמיות מוקטנות של מוצרי קוסמטיקה, לק שאתן כבר לא משתמשות בו, קרם ידיים  - הכל הולך. אין לכן שום מוצר קוסמטי שאתן יכולות לשלוח כאקסטרה? שקיקי תה, פנקסונים, שוקולד, סוכריות - גם אלה יעשו את העבודה. זכרו: האקסטרה היא הפגנה של חיבה וידידות, לא יותר. אתן לא נשפטות על פי האקסטרות שלכן, אבל זה מעשיר את חווית ההחלפה והופך אותה לנעימה וידידותית יותר. 


היו מציאותיות

אם אתן צריכות מוצר מסוים באופן דחוף ומיידי מייקאפאלי הוא לא המקום לחפש אותו. קחו בחשבון שאת המוצרים שאתן רושמות ב wishlist שלכן אתן עשויות לקבל, אבל גם עשויות לא לקבל.  ההחלפה היא פעילות מהנה של פנאי, ואם אין לכן סבלנות לרישומים ארוכים ותקשורת עם אנשים מוטב שלא תכנסו לכל העניין מלכתחילה. בעיקר כשאתן חדשות באתר אל תצפו להתנפלות ולמטח של פניות - זה פשוט לא עובד ככה. בתקופות שאני עסוקה אני רושמת דברים ושוכחת מהם. אם פתאום פונים אליי בהצעה להחלפה מעניינת - מה טוב. אם לא - לא. אם יש מוצר שאני צריכה אני פשוט קונה אותו. אל תקוו שהפעילות באתר תחליף אצלכן את הצורך בקניות, כי זה פשוט לא הולך לקרות - ובטח שלא בהתחלה.
הגישה שלכן לכל העניין צריכה להיות של "מה ישלי להפסיד?" - יש לי מוצרים שאני ממילא לא צריכה ואשמח להיפטר מהם, ואולי אקבל תמורתם משהו שהוא בעל ערך מבחינתי.

עניין חשוב נוסף בעניין המציאותיות קשור בהערכת שווי המוצרים שלכן ביחס למוצרים שאתן מעוניינות. אם אתן פונות למישהי כי אתן מעוניינות בבושם וינטג' של שאנל שברשותה, וכל מה שיש לכן להציע לה בתמורה הוא צללית משומשת של רבלון ובקבוק לק שלצ'יינה גלייז, אתן צפויות להתעלמות גורפת. אני לא טוענת שאתן צריכות לחשב במדויק את השווי של מה שיש לכן ביחס לשווי של מה שאתן רוצות - זה הופך את כל העניין למכאני ולא כייפי, אבל כן צריכה להיות לכן הערכה הגיונית כלשהי לגבי הערך של הדברים.

                       *****************************

אני כבר יומיים מעסיקה את עצמי בכתיבת המדריך הזה (בגלל זה לא היה פוסט אתמול), וכל פעם נזכרת בנקודה חדשה. אני בטוחה שלא כיסתי את כל השאלות האפשריות, אז אשמח לשמוע אם יש לכן דברים נוספים שהייתן רוצות לדעת. אם יהיו שאלות נוספות בנושאים שלא נגעתי בהן ארחיב את המדריך ואקדיש לו פוסט נוסף . אז אנא  מכן - אל תחסכו את תהיותכן.


8 תגובות:

  1. מייקאפאלי הוא אכן אתר מעולה, מזמן כבר לא נכנסתי אליו (כמה שנים...) ואתמול נכנסתי במקרה וראיתי שהוא לגמרי שינה פניו! הרבה יותר נעים ו'קליל'.
    הקטע של הTOKENS הזכיר לי את הפרק של סאות' פארק על פייסבוק אם יצא לך לראות :-)
    אני באמת חושבת שאני אאקטב את המנוי שלי ואנסה להחליף כמה מוצרים, רכשתי כמה לקים לאחרונה שאחרי שימוש אחד אני רואה שלא יהיה שימוש שני.. (pixie dust, למשל)
    תודה על המדריך המפורט!

    השבמחק
  2. וואו, כל הכבוד, מדריך מעולה!
    שאלה לי אלייך- היכן אפשר לקנות לקים של Nfu?

    השבמחק
  3. וואו!
    תודה על המדריך המושקע.
    שמרתי במועדפים לעתיד, אולי ייצא מזה משהו...

    השבמחק
  4. Ms.toosh - לא. לא יצא לי לראות את הפרק הזה של סאות' פארק. ממליצה מאד לאקטב את המנוי. זו דרך נפלאה להיפטר מדברים שאת לא צריכה...
    לובה - אין לי מושג איפה אפשר לקנות את NFU OH. כל נסיון שלי למצוא מקום כזה (שגם שולח לארץ) עלה בתוהו. מה שכן, במייקאפאלי רשומים כרגע מעל 50 לקים שלהם להחלפה. אולי בכל זאת שם...
    ליאת - מאד מקווה שהמדריך יהיה שימושי בשבילך!

    השבמחק
  5. סחתיין על ההשקעה. ניכר שהשקעת המון מחשבה במדריך. אחרי שקראתי את שלך נראה שזה לא מסובך [ לי לא היתה הסבלנות לשבת ולהבין מי נגד מי , מודה].

    השבמחק
  6. הבולשת - שמחה לשמוע! מקווה שתמצאי שימוש גם באתר הנפלא הזה!

    השבמחק
  7. כבוד, מדריך מעולה, ברור שנכתב בידי לקלקנית מקצועית !

    השבמחק
  8. סמי - רק לקלקן אמיתי יכול להעריך לקלקנות מקצועית!

    השבמחק

הפוסטים הנצפים ביותר בכל הזמנים