יום רביעי, 19 במאי 2010

ריגושים זולים: שיק 44



אני עכשיו בעיצומו של פרוייקט היפטרות משיק ומשאר לקים המכילים חומרים רעילים. משיק 44 כבר נפטרתי השבוע כששלחתי אותו לארה"ב במסגרת סוואפ, אבל זו באמת לא סיבה לא להראות לכן אותו. תודו שיש בו משהו...

בחוץ הוא ורוד עשיר וחיוני




ובפנים הוא ורדרד חמים,  מעודן ונחבא אל הכלים. כמעט ניודי אפילו.

 

אלמלא הרעלים אני לגמרי בעדו. 
חג שמח!

15 תגובות:

  1. ומאיפה את רוכשת לא רעילים אם סגרו את אופציית הטראנסדיזיין בפנינו?
    הלוואי והייתי מסוגלת להיפטר מהרעילים, אבל זה בלתי אפשרי לנוכח דלות המבחר ויוקר המבחר הקיים בארצנו הקטנה(:

    השבמחק
  2. טראנסדיזיין מעולם לא היה המקור העיקרי שלי ללקים. למעשה, הכרתי אותו רק בזכות בנות פורום הלקים של תפוז. לפני זה לא ידעתי כלל על קיומו ורוב הרכישות שלי היו מאיביי. מן הסתם זה ימשיך להיות כך. גם סוואפים במייקאפאלי הם מקור טוב ללקים בלתי רעילים. אם את מתכוונת להיצמד לרכישות בארץ, לא חובה לקנות שיק. הלקים של לייף וג'ייד נטולי רעלים, כמו גם הלקים של לצ'ט שמדי פעם אפשר למצוא בכל מיני מקומות. זה נכון שהמבחר לא היסטרי, אבל פה ושם יש מציאות.

    השבמחק
  3. אני מאוד בעד אי-ביי, המחירים שאת משיגה הם מעולים ויש כאלו שגם שולחים מהר מאוד. לדעתי היום רוב החברות האמריקאיות עברו ללקים ללא רעלים.

    השבמחק
  4. ואלרי - צודקת. רוב החברות האמריטקאיות עברו ללקים לא רעילים. ואיביי אכן אופציה מצוינת לקניית לקים...

    השבמחק
  5. היי,איזה באסה, אף פעם לא התעניינתי במרכיבי הלק, כנראה שפשוט העדפתי לא לדעת..מזל שעליתי על הבלוג שלך הוא נורא שימושי!!! רוב הלקים שלי הם של שיק כי זה בערך החברה היחידה עם הכי הרבה מבחר בארץ, נאלץ להיפטר מהם :(


    http://juliasstrikeapose.blogspot.com/

    השבמחק
  6. מה העניין עם רעלים בדיוק? אשמח להסבר.

    השבמחק
  7. השימוש במונח "לק רעיל" בבלוג זה מתייחס ללק המכיל רכיב אחד או יותר של חומר הידוע והמוכר למדע כבעל רעילות שעשויה לסכן ברמה זו או אחרת את בריאותו של אדם. כשמדברים על רעילות בלקים מתכוונים בדר"כ לשלושה חומרים עיקריים: טולואן, פורמלדהיד ו DBP. בימינו, עקב המודעות הגוברת לעניין, חברות לקים רבות נמנעות מהשימוש בחומרים אלה. החומר הרעיל שמצוי בלקים של שיק הוא טולואן. האינטרנט מלא באינפורמציה על נזקי הטולואן ורעילותו. ציטוט מויקיפדיה בעניין זה:
    שאיפת אדי הטולואן עשויה להיות קטלנית והיא הדרך המהירה ביותר לריכוז מרבי בדם. רמות חשיפה נמוכות גורמות עייפות, בלבול, חולשה, התנהגות הדומה לשכרות, אבדן זיכרון, בחילה, אבדן תיאבון, ואבוד ראיית צבע ושמיעה. תופעות אלו חולפות בתום החשיפה. שאיפת כמות גדולה עשויה לגרום אבדן הכרה ומוות. טולואן עשוי לגרום פגיעה בתפקוד הכליות. לטולואן מסיסות נמוכה מאוד במים ולכן אינו יכול לצאת מהגוף בשתן; כדי לסלקו יש לחמצן את הטולואן באמצעות cytochrome P450 לבנזיל אלכוהול. בריאקציה נוצרים גם חומרים מסרטנים, למשל בנז-אלדהיד.

    השבמחק
  8. Julia - נכון. מבין החברות בארץ לשיק יש את המבחר המרשים ביותר, לכן זה מבאס פי כמה שדווקא בלקים שלהם יש רכיבים רעילים. אני ממליצה להיפטר, בעיקר אם הלקים של שיק מהווים את רוב הלקים שלך, ולחפש חלופות נטולות רעלים.
    ואגב - הצצתי בבלוג שלך. הוא נורא נחמד!

    השבמחק
  9. תיקון קטן - בדיקה נוספת (קריאה מעמיקה יותר ברשימת הרכיבים שעל הבקבוק) העלתה כי הלקים של שיק מכילים גם DBP (דיבוטיל פטאלאט) בנוסף לטולואן.

    השבמחק
  10. תודה רבה על ההסבר.
    כמו כל דבר שיכול לגרום לנו למחלות, גם פה מדובר על משהו בכמות גדולה ואינטנסיבית.
    מריחת לק תוך כמה שניות כל כמה ימים על הידיים לא תגרום לזה.
    עוד לא שמעתי על מישהו שמת ממריחת לק.
    אין מצב שאזרוק משהו מהאוסף שלי בגלל זה...

    השבמחק
  11. כן, רק שכיוון שאנחנו לא מבינים בכמויות, ואין לנו ידע אמיתי על כמות החומר שדרושה על מנת לגרום נזק (ואני לא מדברת על מוות בהכרח. גם סרטן כעבור 20 שנות שימוש מספיק רע בשבילי), לכן הגישה שלי(ולא רק שלי - זו מגמה עולמית להימנע מהחומרים האלה) היא לנקוט במשנה זהירות ולהימנע כל עוד ניתן ויש אלטרנטיבה. ולמזלנו יש אלטרנטיבה. אמנם בגזרה הישראלית אני מודה שאין אף חברה אחרת שהיא מוצלחת כמו שיק מבחינת הצבעים והמגוון, אבל הזמינות של לקים מחו"ל היא גבוהה היום, כך שאין ממש בעיה.
    ולגבי טענתך שמריחת לק היא עניין של שניות - אולי בשבילך. לא בשביל בלוגרית לקים. ביום שאני מצלמת לקים לבלוג החשיפה שלי לחומרים האלה עשויה להימשך שעות. יכול להיות שאם הייתי משתמשת בלק פעם בשבוע העניין לא היה מטריד אותי כל כך, אבל אצלי חשיפה ללקים היא עניין יומיומי ואף מעבר לכך. מסיבה זו אני בתהליך של היפטרות מהלקים הרעילים. פשוט מנסה למזער את החשיפה.
    אגב, לא רק בלוגריות לקים מוטרדות מעניין הרעלים. אם היית נכנסת לפורום "לקים וטיפוח הציפורניים" בתפוז היית מגלה שנושא הרעילות בלקים הוא נושא חם שמטריד הרבה מאד משתמשות (ולאו דווקא משתמשות כבדות כמוני). יש שם שרשורים רבים שנסובים על העניין, ובהחלט שיש שם אחוז לא מבוטל של נשים שמעדיפות להימנע מלקים שיש בהם רכיבים רעילים.

    השבמחק
  12. אני מסכימה שמישהי שמורחת לקים בתדירות גבוהה כדאי שתתחשב יותר בנזקים האלה.
    לרוב המשתמשות זה לא ממש נוגע לטעמי. זה עוד טרנד בריאותי אחד מימיליני טרנדים בריאותיים שצצים חדשות לבקרים. צריך לקחת אותם בפרופורציה.
    הפורום בתפוז (כמו רבים מהפורומים) לא מייצג באמת את המצב באוכלוסייה אלא את חובבות הלקים שגם חובבות אינטרנט/פורומים. הן אחוז זניח באוכלוסיה. המודעות שלהן גבוהה בהרבה משאר המשתמשות לטרנדים בלקים והשימוש בהם. וכמו כל פורום, גם שם יש גרעין קבוע וכל מיני עוברות אורח.
    ובלי קשר - זה באמת פורום נהדר :-)

    השבמחק
  13. יכול להיות שאת צודקת בכך שלמשתמשת הממוצעת העניינים האלה לא נוגעים. ויכול להיות שלא. את הנזקים ארוכי הטווח שחומרים כאלה יכולים לחולל כנראה שלא אני ולא את יודעות. גם כימאים ומדענים לא יודעים לענות בדיוק, אבל לפחות ברוב העולם הנאור הנטיה שלהם היא להמליץ להימנע. יכול להיות שמדובר בטרנד בריאותי חולף ותו לא, אבל זה לא נראה ככה. המדיניות של הימנעות מהחומרים האלה לא התחילה עכשיו אלא יותר מעשור שנים אחורה, וככל שאנחנו מתקדמים בזמן אנחנו רואים שזה רק צובר תאוצה - ולא דועך.
    אני גם חולקת עלייך לגבי העובדה שחובבות האינטרט/פורומים הן אחוז זניח באוכלוסיה. אל תשכחי שהיום אינטרנט הוא דבר שילדים נולדים לתוכו. הדור הבא הוא דור שלא יכיר כמעט שום דבר חוץ מאינטרנט ופורומים. זה נכון שבימינו חלק ניכר באוכלוסיה - שלא גדל על האינטרנט - פחות יושפע מ"טרנד" זה או אחר שמדברים עליו בפורומים. אבל לא לאורך זמן. הנשים שלך מחר הן הילדות של היום - שנתיים, שלוש, שבע שנים זה יקח - אבל בסופו של דבר כולנו נהיה אוכלוסיה של אינטרנט ופורומים.

    שמחה שאהבת את פורום הלקים של תפוז!

    השבמחק
  14. שתי נקודות שחשוב לי להבהיר:
    1. ברור שאם אפשר בלי החומרים ובעתיד זה לא יכיל אותם אז מה טוב, אבל לזרוק אין מצב, גם ככה נזרוק עוד מעט כשיגמר יתקלקל.
    2. הכוונה שלי באחוז זניח לא מתייחסת לכלל הגולשים באינטרנט/פורומים, אלא בהתאמה לנושא. למשל מי שתמצאי בפורום לקים לא מייצגת בהכרח את המשתמשת הממוצעת בלקים בארץ. מן הסתם היא מתעניינת בזה יותר ואולי גם מודעת ומבינה קצת יותר בעולם הזה ואולי גם תשקיע במותגים. ולכן הגולשות הפעילות בפורום הן אחוז זניח באוכלוסיית משתמשות הלקים בארץ.
    זה אולי יפתיע אותך, אבל אני בטוחה שרוב הנשים בארץ לא יודעות מה זה אסי, אופי, צ'יינה וכו'.

    מקווה שהייתי ברורה יותר :-)

    השבמחק
  15. 1. אין פה שאלה של אם אפשר או לא. עובדה שאפשר, מכיוון שרוב החברות בעולם כבר מייצרות פורמולות בלי החומרים הללו. אם לזרוק או לא - נשאיר את זה בתחום השיקולים הפרטיים של כל אחת. אני, כבלוגרית לקים שנחשפת הרבה יותר ללקים מאשר משתמשת רגילה, מרגישה צורך להימנע מלקים המכילים חומרים כאלה. יצא לי לדבר השבוע עם ביולוג שסבור שגם משתמשות לקים לא כבדות מוטב שימנעו מלקים עם חומרים כאלה כל עוד יש אלטרנטיבה.
    2. את מן הסתם צודקת, אבל גם זה נתון לשינוי. עד לפני כמה חודשים אף אחת בכלל לא חשבה על פורומים בנושאי לקים, ואפילו אתר תפוז סירב לפתוח פורום בנושא כי לא חשבו שם שמישהו יתעניין בתחום. מאז שהפורום קיים הוא מאד פעיל וצובר כל יום קוראים חדשים (לא רק המגיבים הפעילים בפורום קוראים את הפורום. יש הרבה קוראים סמויים). זאת ועוד - בעידן האינטרנט לאינפורמציה יש נטיה לחלחל ממקום למקום הרבה יותר מהר. מה שנראה לך כמו אינפורמציה המוגבלת למשתתפי פורום זה או אחר עשויה להיות נחלת הכלל תוך זמן קצר. קחי בחשבון שהיום לאנשים יש פייסבוק, טוויטר ושאר רשתות חברתיות, ואינפורמציה עוברת ברגע - ובאמצעות לינק אחד בלבד. אינפורמציה גם מחלחלת מאינטרנט לעיתונות הכתובה כל הזמן (תפתחי ככל עיתון, ותראי כמה ציטוטים מאינטרנט יש שם). אני לא אומרת שהחל ממחר כולם יתחילו לדבר על חומרים רעילים בלקים, אבל המודעות לכך תלך ותגבר, זה רק עניין של זמן.
    ולא, כלל לא מפתיע אותי שרוב הנשים בארץ לא מכירות פירמות לקים מחו"ל. ואת יודעת מה? אני מאד הייתי שמחה להכיר פחות. הייתי שמחה אם בארץ הייתי יכולה להגיע ללקים נטולי חומרים רעילים. זה לא שאין - לקים של ג'ייד ושל לייף גם הם ללא החומרים האלה, אבל לדאבוני, המבחר שלהם לא מספיק מרשים, ולחלוטין ללא השוואה ללקים הבאמת מוצלחים של שיק.
    ואיך לדעתך אני הגעתי לכל החברות מחו"ל? פשוט נודע לי - לפני שנה שנתיים - מפורום "יופי וטיפוח אישי" בתפוז, על החומרים הרעילים בלקים הישראלים (בתקופה ההיא גם ג'ייד עוד היו עם חומרים רעילים), וכך הכרתי את צ'יינה גלייז, אסי וכל השאר.

    השבמחק

הפוסטים הנצפים ביותר בכל הזמנים