יום שישי, 23 באפריל 2010

Orly Lemonade


היום הגיעה חבילה מטראנסדיזיין עם שפע הפתעות שתזכו לראות בימים הקרובים. ביניהם רביעיית מיני מקולקציית Sweet המתוקה באמת של אורלי,  כאשר שלושה מהבקבוקים הם לקים, והבקבוק הרביעי אמור להיות בייס וטופ במוצר אחד.


 אפתח בכך שאני מאד אוהבת בקבוקי מיני, ואני מאד מיצרה על כך שאין מספיק כאלה. בקבוקי מיני הם אמנם לא בדיוק דיל משתלם מבחינת יחס מחיר/כמות (ברביעית המיני של אורלי מחירו של בקבוקון מיני הוא כחצי ממחיר הבקבוק המלא בשעה שהכמות במיני היא כשליש מהכמות בבקבוק המלא) , אבל מצד שני, לק הוא לא מוצר שצריך לשפוט אותו בקטגוריות כאלה.  רוב משתמשות הלק (או לפחות רוב קוראות "מה בבקבוק?")  מחזיקות במספר בקבוקי לק בגוונים שונים, לא גומרות את הלקים שלהן אף פעם או כמעט אף פעם, ומרעננות את מלתחת הלקים שלהן ברכישות עונתיות. יתרה מכך - גם אלו שמשכילות לנצל את הכמות בבקבוק הלק שלהן, מגלות לא אחת שכאשר הכמות בבקבוק מגיעה לחצי, הלק הוא כבר לא אותו לק. מרקמו משתנה -  הוא מתקשה ומתייבש בעקבות אובדן מרכיבי לחות, וכדי לנצל אותו באמת צריך להעביר אותו טיפולים שונים עם מדללים.  וגם אז - ההצלחה היא פונקציה של ניסוי וטעיה, והיא תמיד הימור. יש מדללי לק שפוגעים בברק של הלק, יש כאלה שפוגעים בצבע. המדללים הטובים באמת יקרים למדי, ורובם מכילים את הרעלים שאתן משלמות יותר כדי שלא יהיו בלקים שלכן. 
בקבוקי מיני הם פתרון נפלא והם משתלמים לכולם: לחברות הלקים ולמשווקים כי הם גובים עבורם יותר כסף באופן יחסי לכמות, אבל הרווח העיקרי שלהם היה מכך שנשים היו קונות יותר, מתנסות יותר, חוששות פחות מנפילות, וממהרות לקנות בקבוק נוסף כי הבקבוק המוקטן היה נגמר להן מתישהו (בניגוד לבקבוק גדול שכמעט אף פעם לא נגמר).  לכן כקונות הם משתלמים כי בסופו של דבר אתן משלמות פחות. אמנם משלמות על חצי כמות ומקבלות שליש אבל זה לא באמת משנה לכן, צרכניות אובססיביות שכמותכן.
לאור האמור, לא נותר לי אלא לתמוה מדוע אין יותר בקבוקוני מיני. תארו לעצמכן כמה נפלא זה יכול היה להיות, לו כל לק היה ניתן להשגה בגודל מוקטן! בפועל יש כל כך מעט בקבוקי מיני והם לא תמיד קלים להשגה... לא מבינה את זה.

עוד סיבה שבגללה שמחתי על הרביעייה המוקטנת היא שלשני צבעים מתוך השלושה יש לי כפילים תואמים בכמעט מאה אחוז. לשלישי אמנם אין כפיל זהה, אבל יש לי אלטרנטיבות קרובות מספיק בשביל שלא אזדקק לבקבוק מלא ממנו. אהבתי מאד את המברשת המוקטנת של כל הרביעיה ומצאתי שהיא נוחה מאד לעבודה ומאפשרת דיוק טוב יותר מאשר מברשת רגילה - בייחוד בציפורניים דקות.

Lemonade הוא מסוג הצהובים הפסטליים הרכים שאני מאד אוהבת. כמו צהובים פסטלים אחרים הוא נמרח באופן לא אחיד. אבל שלוש שכבות הספיקו בשביל ליצור האחדה מוחלטת, וזה לא רע יחסית לצהוב.




 והנה תמונת השוואה עם שני פסטלים צהובים אחרים  - Lemon Fizz של צ'יינה גלייז מקולקציית Up&Away"  שהתגלה כתאום זהה שלו (אבל דורש שתי שכבות בלבד), ו Lemon Sorbet של ניובאר, שהוא אמנם קרוב אבל בהחלט לא זהה. הוא בהיר ורך יותר, המריחה שלו חלקה יותר ונעימה משל שני האחרים, אבל הוא דורש ארבע שכבות.


אמה וזרת - Orly Lemonade
אצבע - China Glaze Lemon Fizz
קמיצה -  Nubar Lemon Sorbet


6 תגובות:

  1. הצהוב הפסטלי של אורלי פשוט הורס! אני רוצה גם... :)

    השבמחק
  2. מסכימה. הוא מקסים, ואפשר להשיג אותו בקלות בטראנסדיזיין או באיביי - בבקבוק מלא או במיני. ומי יודע? אולי הקולקציה תגיע לארץ מתישהו...

    השבמחק
  3. כל מילה בסלע!! צריך לייצר גרסת מיני של כל הצבעים החדשים!!
    תתחדשי!! לקים מקסימים...

    השבמחק
  4. צריך בהחלט - ולא רק של החדשים. של כל הלקים בעולם! ותודה...

    השבמחק
  5. נראה לי שאני אזמין, הוא פשוט הצהוב המושלם :)

    השבמחק
  6. מיראל, את יכולה לשקול גם את הצ'יינה גלייז כי הוא ממש זהה לו ודורש רק שתי שכבות. אבל כדאי לקנות אותו במסגרת הרביעיה אם את מתעניינת בעוד צבעים משם.

    השבמחק

הפוסטים הנצפים ביותר בכל הזמנים