יום שלישי, 27 באפריל 2010

China Glaze Flip Flop Fantasy

 
הניאונים הם זן שנוי במחלוקת. הגישה המקובלת היום רואה בהם סוג של טפיל קיץ שמקורו בחו"ל והוא מגיע לארץ עקב תיירות בלתי מבוקרת ומתפשט באופן הדומה להתפשטות וירוס. אחרים טוענים שזנים מסוימים של הטפיל הזה גדלו והתפתחו בארץ. בין אלה האחרונים יש הסבורים שהזן הארצישראלי המצוי הוא מוטציה שהתפתחה עקב מגע מקרי עם הזן החולניקי, ולעומתם יש שישבעו שהוריאציה הישראלית היא עצמאית לחלוטין והתפתחה באופן מקבילי עם שאר ההתפתחויות העולמיות עקב ההתחממות הגלובלית. כיוון שמחקרים רבים מעידים על הימצאות הטפיל בריכוזים גבוהים בבקבוקי לק התעורר תחילה החשד שחברות הלק אחראיות למפגע, אך חברות הלק מכחישות, וטעמיהן עמן: מדוע שחברת לקים תזהם את העולם בפיתוח טפיל זדוני שכזה אשר עצם קיומו עשוי לחתור תחת קיומה היא? חברות הלקים פועלות ממניעים מסחריים בלבד ואין להן עניין ביצירת נזקים שיחזרו אליהן כבומרנג. זהו טיעון משכנע לכל הדיעות, והיום אין מי שסבור ברצינות שחברות הלקים אחראיות לטפיל הניאון. חדשות לבקרים נולדות תיאוריות שמתיימרות להסביר את מקור התופעה, אבל למרות ריבוי התיאוריות גורמים מדעיים רשמיים טוענים שבשלב זה אין מספיק ידע כדי לקבוע את אמיתותה של תיאוריה זו או אחרת. הון רב מושקע במחקרים, בכנסים, במשכורות מומחים, אך לשווא. בשלב זה כל העניין לוט בערפל, והנחמה היחידה היא שלקראת החורף התופעה דועכת לחודשים מספר עד להופעתה המחודשת בקיץ. זוהי נחמה מפוקפקת, משום שאין לנו ביטחון שגם בשנים הבאות טפיל הניאון ימשיך להיעלם עם חורף, וסכנת המוטציה הרב שנתית מרחפת מעל ראשנו. אנחנו עוד לא שם, אבל איש לא מבטיח לנו שלא נהיה שם  - ואפילו בקרוב.

כך או כך, חברות וחברים, הניאונים כאן! הם קולניים ורועשים, לועסים מסטיק בפה פתוח, נוקשים בעקבים גבוהים ומדיפים בשמים של בריטני ספירס.  הם ישנים עד מאוחר, מעדיפים להעביר את ימיהם על חוף הים ואת לילותיהם במועדונים. כיוון שאורח חיים שכזה לא תמיד זול הם מעדיפים להתביית על מארחים שמקור הכנסתם מובטח, ולרוב על נערות תפנוקים ממומנות, כאשר אלה מתפלגות לשתיים: נערות עובדות צעירות ונערות עובדות צעירות פחות.

לא שאנחנו כאלה, חלילה, אבל כדי לבחון את התופעה מקרוב (וברמה אנתרופולוגית בלבד), הזמנו תרביות של הטפיל על מצע של ארבעה "בקבוקי לק"  מחו"ל. על  הבקבוקים שהזמנו כתוב "צ'יינה גלייז", אבל אל לנו לחשוב שצ'יינה גלייז אחראית באמת למחדל. הם נפלו קורבן לטפיל המתחזה לבקבוק לק שאת מקורו איש באמת אינו יודע. הוכחה נוספת לכך שהם טפילים מתחזים ולא בקבוקי לק אמיתיים היא העובדה שהם מהתלים במצלמה, שולחים אליה חלקיקי אור שכל מטרתם לתעתע על מנת שהתמונה תצא לא מהימנה, וזאת כמובן כדי שחוקרי הטפילים לא יוכלו להעביר מידע מהאחד לשני במטרה לשים קץ לתעלומה.

Flip Flop Fantasy הוא טפיל ניאון שצבעו לא לגמרי מוגדר (זה עוד מאפיין טפילי) והוא משהו שבין ורוד לקורל.
גימורו מאט, וזהו למעשה המאפיין העיקרי שמאפשר לחרוץ בודאות שבטפיל ניאון מדובר.

כמו לקים רבים הטפיל שלפניכם נמרח בשלוש שכבות.


כדי להתחזות ללק רגיל הניאון לעתים מתמרח בזיגוג מבריק.



אנחנו איתו כבר ארבעה ימים רצוף. הסרנו אותו אחרי יומיים של שימוש ומשחנוהו בשנית - ולא כי כך רצינו, אלא כדי לחנך, ללמד, להסביר ולעורר את מודעות העולם לסכנות האפשריות. יש בכוונתנו להישאר איתו עוד ימים רבים נוספים בתקווה שמסע ההסברה שלנו ישא פירות ויעזור במיגור הנגע.

10 תגובות:

  1. טוב, אני יודעת שאני חוזרת על עצמי, אבל: את נהדרת!

    השבמחק
  2. פוסט נהדר :) נהניתי מאוד

    השבמחק
  3. תודה לשתיכן!
    kaur - אשמח אם תחזרי על עצמך באופן הזה כל יום (אני אפילו אהיה מוכנה להגיע איתך להסדר כספי כלשהו בסוף כל חודש)
    Neshomkale - שמחה שנהנית!

    השבמחק
  4. מעולה :)
    (חדשה פה ומתכוונת להישאר!)

    השבמחק
  5. More4me - נחמד לשמוע!
    reut - תודה. וברוכה הבאה לבלוג!

    השבמחק
  6. חחחחחח, זה היה משעשע - אהבתי :-)

    מה אני אגיד לך, אני מתה על הבקבוקים הצבעוניים האל, הצבעוניות והצבעים הזוהרים כנראה עושים לי משהו וכשראיתי את המארז של הקולקציה הרגשתי עקצוצים בכל הגוף ודחף לרוץ ולקנות אותה, אבל מה לעשות, אני כבר יודעת שעל היד הם פשוט לא נראים משהו, לא עליי לפחות.....
    אין לי בעיה ללכת עם כל קשת הצבעים על היד, אבל משום מה כשאני שמה ניאונים זה מרגיש לי אובר.....חחחח

    השבמחק
  7. תולי- זה לא רק מרגיש אובר, זה באמת אובר. אבל זה נדבק לי לציפורניים ומסרב לרדת. מה אני יכולה לעשות?

    השבמחק
  8. מאיפה את משיגה את הלקים של china glaze ? וניתן להשיג אותם במקום כלשהו בארץ ?
    ואגב, פוסט משעשעש במיוחד.. לא יודעת מה איתכן, אבל אני אישית מעריצה של הנאונים . הם חינניים במיוחד והם בולטים בצורה מיוחדת - אני אהבתי .

    השבמחק
  9. שלום אנונימית, וברוכה הבאה לבלוג! את צ'יינה גלייז אני משיגה לא מהארץ, אלא מהזמנה מחו"ל - בעיקר איביי. לפי מיטב ידיעתי, אי אפשר להשיג אותם בארץ.

    השבמחק

הפוסטים הנצפים ביותר בכל הזמנים